Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor ofte må jeg reelt sett lade?(og hvordan)

Startet av arnkl, fredag 21. juli 2017, klokken 16:25

« forrige - neste »

arnkl

Den siste tida har eg sett to ulike personar hevde at dei har sett ein Model 3 i Noreg. Først i Oslo og no i Bergen. Kan det stemme, og er det nokon som veit noko meir?

Frå kommentarfeltet i denne artikkelen:

http://www.side3.no/motor/model-3-teslas-nye-folke-bil-lanseres-i-sommer/3423338597.html

"Jeg såg den 2 ganger i På Paradis i Bergen. Svart jeg tenkte først det var en modell x men nei "
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Espen Hugaas Andersen

Det er ganske usannsynlig. Men helt umulig er det ikke - Tesla kunne finne på å ta med seg en Model 3 for en eller annen event eller uttesting i Norge.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

Merk også at dersom man ser bilen på litt avstand, uten noe nært som hjelper deg med å se størrelsen på bilen, så er det svært lett å forveksle en Model X og en Model 3. Model 3 er kortere og smalere enn Model S, men omtrent like høy. Dette gir da mer eller mindre de samme proporsjonene som Model X.

Har selv gjort denne feilen, første gang jeg så en Model X på litt avstand her i Norge så var min første reaksjon "Hva?  En Model 3??? Her? Det kan da ikke stemme!" Og det hadde jeg også helt rett i ;) Så nøyere etter og fant ut at det nok var en Model X...

sannsynligvis er det nok det samme disse som rapporterer dette har opplevd - at de har sett en Model X på litt avstand og trodd at det var den mindre Model 3. Men så klart, som det heter: Man skal aldri si aldri :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Robert Sund

@Amoss
Jepp, enig. Men hvis det er M3, så kan Tesla ha noen fordeler med å teste her.

Teste laderne for IT nett i praksis før de spikrer design på laderen?
Det er jo bedre å teste om ting virker som det skal før man produserer titusener/hundretusener av biler. Og det er jo kjekt å finne ut om ting virker før kunden har ett problem.
I så fall ville de jo kunne teste IT både med kladd og på ladestasjon.
3 fase IT lading ville vært bra.

Teste DC ladestasjoner? Her er det jo endel å teste på. Og noen kombinasjoner av bil og lader har jo noen hatt problemer med.

Teste mobilforbindelsen, navigasjon og ny skjerm/elektronikk. Det er jo forventet at M3 kommer med oppdateringer på dette.

Og hvis de har bilen med, så har de jo bil med til å kjøre rundt når de tester 8)

Amoss

Sitat fra: Robert Sund på mandag 08. mai 2017, klokken 16:04
Men hvis det er M3, så kan Tesla ha noen fordeler med å teste her.

Sant nok :)  Ser slett ikke bort i fra at det blir litt testing også her. Men som jeg ser det så er "" enten for sent eller for tidlig. Enten testes det samtidig med, eller etter, at de har begynt produksjon og levering i statene, og før de spikrer den europeiske utgaven, eller så skulle de testet den her på vinteren med snø og is og salt-sørpe. Så tviler sterkt på at de har produsert en "norsk" utgave så å si så fort de begynte å produsere RC utgaver og sendt den på fly over hit for testing. Sent med båt hadde den vel neppe rukket over fra de startet RC produksjonen og til nå.

Men fra Juli og utover bør vi nok holde øynene åpene og følge med på om bilen har blitt typegodkjent for EU/EØS.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Robert Sund

@Amoss
Det er jeg enig i.

(Det eneste måtte være om de skal bruke den samme bilen til typegodkjenningen også. Men jeg vet ikke hvordan prosedyrene er på det og ved hvilket tidspunkt det gjøres).

knut.aulie

Det er vel god grunn her til å si; Pictures or it didn't happen!

jlan

Får en bare et kort glimt, så sjekk dørhåndtakene. På Model X sitter de samlet ved B stolpen. 
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Espen Hugaas Andersen

Ja, dørhåndtakene er den beste måten å se forskjell.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Knut Røe

Er nok bare noen som har satt i gang et rykte for å se om folk her inne bet på.
Og det funket jo tydeligvis  ;)

steam

Eller så har bare folk ikke lært seg å se forskjellen på en X og en 3 bakfra.

Jeg tror vi kan konkludere med én ting. Hvis vi ikke ser bildebevis, så tror jeg vi bare innse at det ikke er en Model 3.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Blip

Jeg har også mistanke om at den nye fronten på S ikke er helt "kjent" enda.

  • Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

Brede

Sitat fra: Robert Sund på mandag 08. mai 2017, klokken 16:04
Det er jo bedre å teste om ting virker som det skal før man produserer titusener/hundretusener av biler. Og det er jo kjekt å finne ut om ting virker før kunden har ett problem.

Høres ikke ut som noe Tesla kan finne på..


Amoss

Sitat fra: Brede på onsdag 10. mai 2017, klokken 19:47
Høres ikke ut som noe Tesla kan finne på..

Det høres i det minste ut som noe Tesla *burde* finne på :p
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA