Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Modifikasjoner på i3

Startet av Mippen, søndag 11. september 2016, klokken 18:38

« forrige - neste »

Mippen

Var inne med bilen min på en reklamasjon i dag. Betalte ikke noe, men fikk kopi av faktura med hva som ble gjort. Det står "hourly rate" på 1450 kroner (med/uten moms?). Betyr det at en vanlig verksted time hos Tesla koster dette? Kan bli dyrt med vedlikehold av bilen når garantien går ut da. Det er så vidt jeg vet over både Mercedes og Audi. De som kjøper Model 3 får vel helt sjokk hvis dette er satsene til Tesla. Fra før har det vært heftige diskusjonen angående timeprisene hos andre elbil verksteder på andre grupper her inne.
Fremtiden er elektrisk.

RonnyØ

Får trøste oss med at de antagelig blir helt råe på feilsøking, da dem har sett mange forskjellige feil :D
Husqvarna Automower 320

Mippen

Jeg bare tenker på alle små feilene som er nå som bilen er relativt ny. Blir dyrt å holde den når garanti eller reklamasjon går ut hvis slike ting dukker opp.
Fremtiden er elektrisk.

Leif1

De har ikke lov å oppgi priser uten moms til private.
Konvertitt fra S til X

Muffinman

Selv ikke-merkeverksteder ligger jo opp mot tusenlappen, så dette er vel å forvente. Når det er sagt, det er ikke noe som hindrer en i å bruke andre verksteder enn Tesla så lenge de har kompetansen.

OnlyOne

Det er også verdt å merke seg at det ikke er uvanlig å differensiere timeprisen ut i fra hvilken modell det jobbes med. Forskjell på timeprisen på en BMW 114i og en BMW 650 Gran Coupè, for eksempel..
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

lunitiks

Dette er simpelthen bare internfakturering hos Tesla. Dette for å blåse opp momsfradragene, øke skattefradragene, drive opp miljøtilskuddsandelene og flytte revisjonskostnadene. Ser dere, ved å bokføre høye nok internkostnader til avdelings-verkstedene (etablert under datterselskapet til morselskapets stesøsterselskap), aktiveres latente regnskapsinstrumenter i årsoppgjøret. Gjennom driftsregnskapet får man selvsagt transportert fordringen til "kunden", på papiret i alle fall.

Skjønner ikke at noen lurer på dette en gang
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Meldola

Sitat fra: lunitiks på onsdag 22. mars 2017, klokken 18:16
Dette er simpelthen bare internfakturering hos Tesla. Dette for å blåse opp momsfradragene, øke skattefradragene, drive opp miljøtilskuddsandelene og flytte revisjonskostnadene. Ser dere, ved å bokføre høye nok internkostnader til avdelings-verkstedene (etablert under datterselskapet til morselskapets stesøsterselskap), aktiveres latente regnskapsinstrumenter i årsoppgjøret. Gjennom driftsregnskapet får man selvsagt transportert fordringen til "kunden", på papiret i alle fall.

Skjønner ikke at noen lurer på dette en gang

Nei det blir ikke stort klarere enn dette.....  :P :P
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA