Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering oktober - november 2017

Startet av fluidblack, mandag 09. oktober 2017, klokken 14:22

« forrige - neste »

fluidblack

Vi bygger hus og får anlagt 400V 16A 3-fas til garasje.
Har for tiden en 94ah i3. Hvilken boks bør vi velge? Er løs eller fast kabel å foretrekke?
BMW i3 94ah Fluidblack

Meldola

Personlig valgte jeg uten fast kabel. Skulle det dukke opp noen med Leaf eller annen bil med type 1 kabel kan de også koble seg til. Gitt at de har denne kabelen med selv(Type 2 til type 1).
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

thetore

#2
Hei, jeg ville ha gått for ladeboks Type2 (uten kabel) feks. https://www.elbilgrossisten.no/products/wallb-e-eco-2-0-ladestasjon-11kw-32a-type-2-kontakt
eller lignende. Har selv en i3 94Ah og en Think lithium med Type1 kontakt (ettermontert) en lader og en type2 til type2 og en type2 til type1 kabel.

Mvh. Tore
Trondheim:
Reva 2009mod. Solgt.
Think City 2009mod. Solgt.
Think City 2011mod Lithium.
Bmw I3  Fully Charged 2017mod. (29.11.16)

Orbit

+1 for løs kabel, både for å kunne lade andre biler, og for å kunne bytte den mest utsatte "slitasjedelen" selv.

Personlig har jeg gått for Viridian EcoLite, og den har fungert prikkfritt* mot i3. Den har støtte for lastdeling med en stasjon nr 2, samt 22kW, dersom det er aktuelt med flere elbiler en gang i fremtiden. Da vi ennå er i byggefasen, har jeg fått montert rødt CEE-stikk på inntaket, så den kan kobles til byggestrømskapet når vi er på byggeplassen.

*) Det var i starten ustabil forbindelse mellom ladestasjon og BMW's 3-faskabel. Etter en tur innom leverandør for feilsøking, ble det klart at pakningen på ladestasjonen hindret kontakten i å gå helt inn. Etter bytte av front på ladestasjonen med en nyere batch, var ikke dette lenger noe problem. Så pass på at du oppgir at du har i3 dersom du går for denne.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

jkirkebo

Sitat fra: Orbit på mandag 14. august 2017, klokken 12:03
Det var i starten ustabil forbindelse mellom ladestasjon og BMW's 3-faskabel. Etter en tur innom leverandør for feilsøking, ble det klart at pakningen på ladestasjonen hindret kontakten i å gå helt inn. Etter bytte av front på ladestasjonen med en nyere batch, var ikke dette lenger noe problem. Så pass på at du oppgir at du har i3 dersom du går for denne.

Dette er fikset på alle vi får inn nå, så problemet er heldigvis borte for godt ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA