Elon lovet - men har ikke levert

Startet av Nesquik, torsdag 22. februar 2018, klokken 11:30

« forrige - neste »

fredag

Sitat fra: Agmuns på fredag 23. februar 2018, klokken 12:00
Jeg tviler ikke et sekund på at Elon har kunnskapen som kreves for å vite hvor lang tid det tar å utvikle software. Han har nok stålkontroll på det som leveres i iterasjonene til AP2 også. Det kan ikke være sånn at ingeniørene sitter og lover en leveranse gang på gang til Elon. Da hadde de nok mistet jobben for lengst.

Chris Lattner - superstjernen fra Apple - ønsket en mye mer solid grunnmur og utviklingsprosess for AP2, men ble etter kun kort tid bedt om å pelle seg vekk.

http://nordic.businessinsider.com/elon-musk-chris-lattner-apple-tesla-2017-6?r=US&IR=T
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

o.b.lix

Sitat fra: Agmuns på fredag 23. februar 2018, klokken 12:00
Jeg tviler ikke et sekund på at Elon har kunnskapen som kreves for å vite hvor lang tid det tar å utvikle software. Han har nok stålkontroll på det som leveres i iterasjonene til AP2 også. Det kan ikke være sånn at ingeniørene sitter og lover en leveranse gang på gang til Elon. Da hadde de nok mistet jobben for lengst.

Tja, Elon jobber gjerne 20 timer i døgnet, og kalkulerer med at alle andre gjør det. Og er veldig tidsoptimist, så når teknikere sier det tar 2-6 uker, mener de 6 uker, mens Elon hører bare 2 uker...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

steinidar

De har vel sikkert begrenset med resursser på software siden og må vel konsentrere om en ting om gangen. Vil nok tro at det store fokuset nå er autopilot. Navigasjonen er nok klar og testes flr den slippes ut for massen
Gardermoen

o.b.lix

Autopilot og nye kart henger sammen, autopilot skal bruke nye oppdaterte kart i større grad enn før. Bl.a. for å planlegge hvilket felt man skal ligge i til enhver tid.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

EL-Chupa

Dette kan jo være gode nyheter for å få enda mer resurser til utvikling av AP hos Tesla:) https://e24.no/bil/usa/california-legaliserer-foererloese-biler/24272540
Tesla Model S, Sort 75D, VIN: 208506, levering 03.11.17
Tesla Model S, Sort 60, VIN: 46083, levering 25.08.14 - Solgt

bmw2002

Var en del skriveri på nettet når Tesla rappet en av Webkit utviklerne fra Apple tidligere. Nå har han sluttet i Tesla, spørs om det ser mørkt ut for bedre nettleser...

olavxxx

Sitat fra: bmw2002 på lørdag 10. mars 2018, klokken 09:22
Var en del skriveri på nettet når Tesla rappet en av Webkit utviklerne fra Apple tidligere. Nå har han sluttet i Tesla, spørs om det ser mørkt ut for bedre nettleser...
Det er veldig lett å forke webkit.


Muffinman

Da må man bare gjøre bilene i stand til å forsvare seg  :D

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Muffinman


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA