Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bil i transitt, hvilket skip?

Startet av Torfinn9990, fredag 26. mai 2017, klokken 17:55

« forrige - neste »

Torfinn9990

Man kan stille inn avreisetidspunkt for eksempel mandag kl 0700. Hva skjer dersom klimatisering står til av?  Bilen er ikke tilkoblet lader. Etter det jeg skjønner skjer det da ingenting?

02jan

Uten lader koblet til ,skjer det her ingen ting.

Hvis lader hadde vært koblet til og minimum instillt på redusert, forutsatt 16 amp kurs eller høyere, blir hovedbatteriet klimatisert mens kupe'n ikke varmes opp ( evt batteri/kupé kjøles hvis høye utetemperatur).
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Torfinn9990

Ok. Takk for svaret. Stusset litt på valgmuligheten.

LMOR

Batteriet varmes selv på 6A, så det trenger ikke være en 16A kurs.

En ting som kan være nyttig for flere:

Ser ut til at bilen nå uansett slutter å varme kupeen, selv om bilen er koblet til strøm og forvarming er satt på, etter 2 oppvarminger uten at bilen brukes etterpå.

Det er litt irriterende i seg selv, men jeg har i hvert fall fått verifisert at oppvarming av batteriet ikke stopper opp. Det fortsetter hver natt.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA