Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er mest hensynsfull elbilkjøring der hvor det finnes kollektivfelt?

Startet av postkasse, søndag 28. mai 2017, klokken 21:05

« forrige - neste »

postkasse

Hei.
Jeg vurderer å kjøpe en 2017 modell Kia Soul. Blant de nye som ligger på finn er det mange som er importerte. Jeg har skjønt det sånn at de derfor ikke nødvendigvis har installert batterivarmer. Er det noen ulemper ved å kjøpe en bil uten?

Gjelder garantien til Kia selv om en kjøper en importert bil uten batterivarmer?

Richard T

Mener alle bilene er dønn like, uavhengig av land i Europa. Det er batterivarmer på Exclusive, har en som er importert fra Frankrike selv. 7 års garanti gjelder uansett. Har hatt en garantisak på vår bil, null problem og god service hos BOS Minde. Eneste er at du ikke får lånebil ved garantisak om bilen er importert.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk


postkasse

Sjekket prislisten hos kia.no og der er står det at batterivarmer er standard både på classic og exclusive.. Ringte en Kia-forhandler og spurte om det er forskjell på biler solgt i Norge og importerte biler. Fikk da opplyst at det kunne være noen biler som ikke hadde batterivarmer. Hvordan ser jeg om bilen har batterivarmer eller ikke dersom jeg skal ut å prøvekjøre en? Noen som vet det?

...

Jeg ser på det på denne måten: Er det sannsynlig at Kia gidder å lage forskjellige utgaver av Soul EV med og uten batterivarme, når det gis 7 års garanti på alle Kia Soul EV solgt i Europa?

Jeg tipper at den batteripakka er identisk i alle land.

model3citizen

Sitat fra: nix på tirsdag 21. mars 2017, klokken 15:23
Jeg ser på det på denne måten: Er det sannsynlig at Kia gidder å lage forskjellige utgaver av Soul EV med og uten batterivarme, når det gis 7 års garanti på alle Kia Soul EV solgt i Europa?

Jeg tipper at den batteripakka er identisk i alle land.

Forskjellen mellom de to kan du se her.

Så vidt meg bekjent, så har det blitt informert her at biler levert i Frankrike, ikke har batterivarmer.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Mao

Sitat fra: model3citizen på tirsdag 21. mars 2017, klokken 17:24
Sitat fra: nix på tirsdag 21. mars 2017, klokken 15:23
Jeg ser på det på denne måten: Er det sannsynlig at Kia gidder å lage forskjellige utgaver av Soul EV med og uten batterivarme, når det gis 7 års garanti på alle Kia Soul EV solgt i Europa?

Jeg tipper at den batteripakka er identisk i alle land.

Forskjellen mellom de to kan du se her.

Så vidt meg bekjent, så har det blitt informert her at biler levert i Frankrike, ikke har batterivarmer.

Litt merkelig da at den franske instruksjonsboka inneholder nøyaktig den samme beskrivelsen av batterivarmerens funksjon som det som står i den norske instruksjonsboka. Helt uten forbehold om at batterivarmer bare finnes i utvalgte modeller eller markeder.....
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Mao

#6
Fra den franske instruksjonsboka, hvor batterivarmeren er beskrevet.
Excuse my French  ;D
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Richard T

Sitat fra: postkasse på tirsdag 21. mars 2017, klokken 12:27
Sjekket prislisten hos kia.no og der er står det at batterivarmer er standard både på classic og exclusive.. Ringte en Kia-forhandler og spurte om det er forskjell på biler solgt i Norge og importerte biler. Fikk da opplyst at det kunne være noen biler som ikke hadde batterivarmer. Hvordan ser jeg om bilen har batterivarmer eller ikke dersom jeg skal ut å prøvekjøre en? Noen som vet det?
Hei igjen, ser at du ikke fikk helt godt svar, hverken av meg eller de andre som har kommentert under her. Forhandleren har rett, alle bilene har batterivarmer, det er jo en sikkerhetsfunksjon som er bygget inn for beskytte batteriet ved lading når det er kaldt.

Videre er det bare Exclusive som har varmepumpe. Varmepumpen gjenvinner noe varme fra drivverket, og forlenger rekkevidden derfor noe i kaldt vær. Det var det jeg tenkte på når jeg svarte deg først, at min er fransk og har varmepumpe. Om du kan se det på bilen på noen måte det vet jeg ikke.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk


Svein Evensen

Jeg fikk følende svar fra Kia Norge: Har ffredeles tilgode å se en fransk Kia med batterivarmer.

postkasse

Takk for svar! Da ble det kjøp av Soul! :) Bilen er importert fra Tyskland, og selger har garantert for at den er identisk med de som selges nye i Norge. Dette står også i kontrakten. Svært fornøyd :)

Rav4_EV

Sitat fra: Svein Evensen på søndag 26. mars 2017, klokken 14:27
Jeg fikk følende svar fra Kia Norge: Har ffredeles tilgode å se en fransk Kia med batterivarmer.
Jeg har tilgode å se en fransk Kia i det hele tatt. Alle er bygd i Sør-Korea?

Når batterivarmere sitter langt inne i batterikassa er det nok få mennesker i Kia Norge som har sett dem også.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Svein Evensen

Er klar over det. Regnet med at du forstod Impotert fra Frankrike. Nå håper jeg du forstår hva jeg mente.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA