Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Drømmebilen? Eller, hvorfor finnes det ikke elbil med 4x4?

Startet av Gogs, tirsdag 01. mars 2011, klokken 19:17

« forrige - neste »

Gogs

I dag fikk jeg beskjed om at min nye Think med ESP, 4-seter og lithium har blitt forsinket på grunn av en oppdatering av software som de vil ta med i alle nye biler.

Dette skal ikke være snakk om iphone-app (beklageligvis), så lurer på hva som skal oppgraderes? Kan det være noe i forbindelse med den nye ESP-implementeringen?

By the way - typisk med slike forsinkelser... Nå må vi vente ENDA 14 dager før vi får bilen vår! Hvordan SKAL jeg takle det??? ;-)
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

Lunde

Bit tenna sammen, regner med at du blir fornøyd når den først kommer ;)

Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Go-carter

Regner med at det er pga ESP-en. R&S Sandvika har jo allerede fått 4-setere, men uten ESP.

Håper ikke min blir forsinket også :(
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Lunde

#3
Skal jeg være ærlig kan den derre ESPen dra dit peppern gror. Kjørte en iMiev i helgen med en "administrator" på boks. Han var i overkant ivrig i tjenesten. Noen ganger kan det være lurt å spinne for å kaste unna løssnø, men det var ikke "sjefen" enig i. Joda sikkert trygt å godt for de fleste, men det er man på bussen også.. :-[

Jeg skal kjøpe en ny TH!NK å da skal jeg finlese meg frem til hvordan jeg kan bli sjefen bak mitt eget ratt i min egen bil ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

elektrolux

Sitat fra: Lunde på tirsdag 08. februar 2011, klokken 20:45
Jeg skal kjøpe en ny TH!NK å da skal jeg finlese meg frem til hvordan jeg kan bli sjefen bak mitt eget ratt i min egen bil ;D

Alle biler med ESP har av knapp for ESP'en. Da er du egen herre med et tastetrykk.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lynet

Var på glattkjøringsbane med Toyota Auris for et drøyt år siden og testet ut dette i praksis. Det var ingen tvil om at jeg greide høyere fart i dobbel unnamanøver med ESP enn uten, men derimot i sving taklet jeg det bedre selv. Men da må man også si at jeg satt og ventet på at skrensen skulle komme i svingen, det blir noe annet når man sitter og sløver og bilen plutselig slipper i en sving....
Jeg regner mine kjøreegenskaper over middels så ESP vil jeg velsigne helt klart, men er helt enig at det noe merkelig at bilen tar over kontrollen... Kan jo med det samme nevne at både ESP og ABS fort ble forbudt i F1, hvorfor, jo da ble det den bilen med best programmert ABS og ESP som vant.....
Man må heller ikke blande ESP og antispinn, det er to forskjellige ting.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA