Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Etter Ampera E, hva bør man satse på?

Startet av Harald Thomassen, tirsdag 23. mai 2017, klokken 20:07

« forrige - neste »

Harald Thomassen

Vi er vel ale enige om at når en er på bil-tur er det liten trøst i ladestasjoner som ikke er av typen hurtigladere.
Skal en kjøre sørfra og nordover går det greit både over Dovre og gjennom Østerdalen. Nord for Levanger begynner det dessverre å skranta. Ingen stasjon i Verdal, en stasjon på Steinjker ingen på Namsos. I Finmark er det vistnok ingen stasjon. Hvorfor i allverden er det slik. Jeg har forsøkt å henvende meg til Namsos kommune. Her får jeg til svar at det finnes ingen planer i Namsos om å opprette hurtigladere. Kan noen gi meg en god forklaring på hvorfor det er slik. Det kan da ikke være slik at folk er dummere jo lenger nord du kommer ?

rolandvg99

Færre folk, høyere drifts-/etableringskostnader og lavere inntjening.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

"I like soul with a capital S"

Panduck

Sitat fra: Harald Thomassen på onsdag 15. mars 2017, klokken 21:56
Vi er vel ale enige om at når en er på bil-tur er det liten trøst i ladestasjoner som ikke er av typen hurtigladere.
Skal en kjøre sørfra og nordover går det greit både over Dovre og gjennom Østerdalen. Nord for Levanger begynner det dessverre å skranta. Ingen stasjon i Verdal, en stasjon på Steinjker ingen på Namsos. I Finmark er det vistnok ingen stasjon. Hvorfor i allverden er det slik. Jeg har forsøkt å henvende meg til Namsos kommune. Her får jeg til svar at det finnes ingen planer i Namsos om å opprette hurtigladere. Kan noen gi meg en god forklaring på hvorfor det er slik. Det kan da ikke være slik at folk er dummere jo lenger nord du kommer ?

Det skal komme godt med hurtigladere oppover til Tromsø, om du ser hvilke planer Grønn Kontakt har. Nord for Tromsø vet jeg ikke, men Trondheim og nordover til f.eks Lofoten skal ikke være noe problem neste år. Tror nok det kommer ladere helt til nord ganske snart også.

fredag

Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA