Hovedmeny

Ny info om e-Golf 2017

Startet av trondav, torsdag 23. februar 2017, klokken 18:42

« forrige - neste »

vitcho

Er denne tråd ikke endt i en off topic-samtale, der ikke rigtig fører nogen vegne? Alle biler har udfordringer - nogle kan leve med visse udfordringer bedre end andre. Derfor vælger vi forskelligt. Det virker lidt formålsløst grænsende mod trolling at diskutere e-golfen generelt i en tråd, der hedder ny info om e-golf.

tutti

Sitat fra: turfsurf på mandag 27. februar 2017, klokken 09:24
Fint at du synser og mener. Fakta er at Golfen er smal, lav og har en diger c stolpe.
?

eivhelle

Sitat fra: turfsurf på mandag 27. februar 2017, klokken 09:24
Sitat fra: eivhelle på mandag 27. februar 2017, klokken 09:13
Det er null problem å transportere 3 barn i baksetet på en Golf på en like trafikksikker måte som i en Tesla. Faktisk synes jeg baksetet i e-golfen er langt mer komfortabelt enn for Model S, og det er en av grunnene til at jeg valgte å ikke kjøpe en Tesla.

Golfen er etter min mening den mest oversiktlige av elbilene i denne klassen,  og spesielt når det gjelder sikten bakover. Og sammenligner du med en større bil som Tesla model S er det klasseforskjell.
Fint at du synser og mener. Fakta er at Golfen er smal, lav og har en diger c stolpe.
Hva i all verden har dette med sikt å gjøre? C stolpen er null problem for sikten bakover og gir ingen blindsone som ikke er godt dekket av sidespeilene. Vinduene bak er store og går lavt nok ned til at du ser det du skal. Mange andre biler har kun smale glugger som man knapt ser gjennom.

Golfen har gjennomsnittlig ytre bredde for denne klassen biler og har utnyttet bredden godt innvendig. Den er lav, men det er også Tesla S og Hyundai Ioniq. Men høyden har ingenting å si så lenge du ikke er dårlig til beins og har problemer med å sitt lavt i bilen. Det er tross alt ikke en SUV vi snakker om her.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

turfsurf

#48
Sitat fra: eivhelle på mandag 27. februar 2017, klokken 11:40
Golfen har gjennomsnittlig ytre bredde for denne klassen biler og har utnyttet bredden godt innvendig. Den er lav, men det er også Tesla S og Hyundai Ioniq. Men høyden har ingenting å si så lenge du ikke er dårlig til beins og har problemer med å sitt lavt i bilen. Det er tross alt ikke en SUV vi snakker om her.
Du tar dette ut av sammenheng. Det var i sammenheng med at ingen komplette elbiler var laget enda, hvorpå jeg kommenterte at ingen biler vil passe for alle. Det er ikke snakk om "i klassen" her. Golf er en liten bil og passer dårlig til en familie på fem. Den er og en dårligere bybil enn en mere høyreist bil, som f.eks Soul og i3, siden man faktisk  får dårligere overblikk fra en lavere bil. I motsetning til at den er da bedre på motorvei siden den ikke er så utsatt for sidevind. Jeg er ikke dårlig til beins eller har problemer med å sitte lavt, men er objektiv nok til å se at forskjellige sittestillinger gir forskjellige fordeler og ulemper. Når vi hadde både Model S og i3 var det ganske åpenbart, jeg foretrakk ikke Model S til bykjøring og i3 på motorvei eller landevei for å si det sånn.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

moby666

 :+1:

Sitat fra: turfsurf på mandag 27. februar 2017, klokken 12:27
Sitat fra: eivhelle på mandag 27. februar 2017, klokken 11:40
Golfen har gjennomsnittlig ytre bredde for denne klassen biler og har utnyttet bredden godt innvendig. Den er lav, men det er også Tesla S og Hyundai Ioniq. Men høyden har ingenting å si så lenge du ikke er dårlig til beins og har problemer med å sitt lavt i bilen. Det er tross alt ikke en SUV vi snakker om her.
Du tar dette ut av sammenheng. Det var i sammenheng med at ingen komplette elbiler var laget enda, hvorpå jeg kommenterte at ingen biler vil passe for alle. Det er ikke snakk om "i klassen" her. Golf er en liten bil og passer dårlig til en familie på fem. Den er og en dårligere bybil en mere høyreist bil, som f.eks Soul og i3, siden man faktisk  får dårligere overblikk fra en lavere bil. I motsetning til at den er da bedre på motorvei siden den ikke er så utsatt for sidevind. Jeg er ikke dårlig til beins eller har problemer med å sitte lavt, men er objektiv nok til å se at forskjellige sittestillinger gir forskjellige fordeler og ulemper. Når vi hadde både Model S og i3 var det ganske åpenbart, jeg foretrakk ikke Model S til bykjøring og i3 på motorvei eller landevei for å si det sånn.
[/quote]

eivhelle

Sitat fra: turfsurf på mandag 27. februar 2017, klokken 12:27
Sitat fra: eivhelle på mandag 27. februar 2017, klokken 11:40
Golfen har gjennomsnittlig ytre bredde for denne klassen biler og har utnyttet bredden godt innvendig. Den er lav, men det er også Tesla S og Hyundai Ioniq. Men høyden har ingenting å si så lenge du ikke er dårlig til beins og har problemer med å sitt lavt i bilen. Det er tross alt ikke en SUV vi snakker om her.
Du tar dette ut av sammenheng. Det var i sammenheng med at ingen komplette elbiler var laget enda, hvorpå jeg kommenterte at ingen biler vil passe for alle. Det er ikke snakk om "i klassen" her. Golf er en liten bil og passer dårlig til en familie på fem. Den er og en dårligere bybil enn en mere høyreist bil, som f.eks Soul og i3, siden man faktisk  får dårligere overblikk fra en lavere bil. I motsetning til at den er da bedre på motorvei siden den ikke er så utsatt for sidevind. Jeg er ikke dårlig til beins eller har problemer med å sitte lavt, men er objektiv nok til å se at forskjellige sittestillinger gir forskjellige fordeler og ulemper. Når vi hadde både Model S og i3 var det ganske åpenbart, jeg foretrakk ikke Model S til bykjøring og i3 på motorvei eller landevei for å si det sånn.
Så du får altså bedre overblikk om du sitter 8-10cm høyere , selv om du har mindre vindu ut mot omverden??? Jeg skal være enig i den psykologiske effekten. Du føler deg litt mer konge når du sitter i en stor SUV og ser ned på resten av trafikken. Og du har mulighet for å se litt mer over bilene som er lavere enn din. Men den effekten ville forsvunnet straks alle andre kjørte samme bil som deg. Og høyden på bilen fjerner ikke de blindsonene som din egen bil gir. Det er ikke nok å ha litt bedre oversikt fremover hvis du omtrent er blind for det som skjer bak eller på siden av bilen.

En bil er uansett et kompromiss. En e-golf  fungerer helt topp innenfor høyeste lovlige fartsgrense i de fleste land i verden. En Tesla model S kan kjøre i 200 km/t, men hvor ofte får man glede av det? Hvis en BMW I3 ikke føles komfortabel på motorveien i Norge , er den kun konstruert for bykjøring og vil da være et dårlig kompromiss. I så fall er e-golfen et langt bedre alternativ siden den fungerer godt både i by og på landevei.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

turfsurf

Sitat fra: eivhelle på mandag 27. februar 2017, klokken 14:43
Så du får altså bedre overblikk om du sitter 8-10cm høyere , selv om du har mindre vindu ut mot omverden??? Jeg skal være enig i den psykologiske effekten. Du føler deg litt mer konge når du sitter i en stor SUV og ser ned på resten av trafikken. Og du har mulighet for å se litt mer over bilene som er lavere enn din. Men den effekten ville forsvunnet straks alle andre kjørte samme bil som deg. Og høyden på bilen fjerner ikke de blindsonene som din egen bil gir. Det er ikke nok å ha litt bedre oversikt fremover hvis du omtrent er blind for det som skjer bak eller på siden av bilen.

En bil er uansett et kompromiss. En e-golf  fungerer helt topp innenfor høyeste lovlige fartsgrense i de fleste land i verden. En Tesla model S kan kjøre i 200 km/t, men hvor ofte får man glede av det? Hvis en BMW I3 ikke føles komfortabel på motorveien i Norge , er den kun konstruert for bykjøring og vil da være et dårlig kompromiss. I så fall er e-golfen et langt bedre alternativ siden den fungerer godt både i by og på landevei.
Hvis så fremt i fall blir litt tåpelig. i3 er f.eks 13cm høyere enn eGolf, og det er mye. Poenget er at en bil som er 13cm høyere enn en annen gir bedre oversikt uansett bilmix ellers, og det handler ikke bare om andre biler. Og Golf med den lille frontruten gir ikke akkurat det beste utsynet.

Fordeler på motorvei handler ikke bare om sidevind, men og om retningsstabilitet og akselarasjon f.eks. eGolf briljerer ikke akkurat på det siste.

Du har helt rett i at eGolf er ett kompromiss, ikke spesielt god til noe.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

Du har rett i et e-Golf ikke er best på noe som helst. Men den kan fortsatt være det beste kompromisset for flest mulige kjøpere. Det er vel egentlig det som er suksess-oppskriften til VW.  Håper forresten trådtarter snart lukker denne. Det er jo ikke noe nyttig informasjon som kommer fram. Bare en rekke besserwissere som vil fortelle andre hvorfor de er smartest og har kjøpt den beste bilen.

eivhelle

Dette har utviklet seg til en tråd der de som overhode ikke kjenner e-golf uttaler seg om alle de påståtte manglene ved bilen, mens det egentlige temaet er ny info om den kommende faceliften.

Jeg foreslår at de som bare er ute etter å spre spam, heller lager en tråd som heter : Vi som hater e-golf.  >:(
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Trond.m


trondav

Da stenger jeg tråden - enig at den har sporet helt av.


Sent from my iPad using Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA