Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla S i Dagbladet - Lekkerbisken til lavpris

Startet av Dissy, onsdag 23. mars 2011, klokken 16:13

« forrige - neste »

Dissy

Har hatt en ganske frustrerende opplevelse når det gjelder buddyen jeg kjøpte for nesten 1 år siden nå.

Det hele begynte 2 uker etter bilen var motatt. Vindusspyleren sluttet å virke. Motoren var rett og slett død. Så bar det inn på verkstedet med bilen. De målte og konstaterte at joda den må byttes. Det ble bestillt ny motor, og i mellomtiden tok de en spyler fra utstillings modellen og satt inn. Jeg var jo selvfølgelig fornøyd, så jeg fyllte på spylerveske og kjørte avgårde. Etter 2 dager og 3 sprut med spyleren sluttet den og virke igjen. Inn på verksted og joda. motoren måtte byttes.
Denne gangen var det ikke så greit da utstillingsbilen var uten spyler og den spyleren som var bestillt hadde ikke kommet. Så jeg kjørte av sted uten spyler og ventet på at denne skulle komme. 2 mnd. senere kom endelig motoren og den ble byttet samme dag.
Flott. På med spylerveske og ut på veien. 3-4 spyl et par dager senere og den sluttet å virke IGJEN. Så var det inn på verkstedet og ny motor måtte bestilles. Og nå begynner frustrasjonen å bli stor. Vinteren kommer med salt på veiene og ingen spyler.
Etter 3 månder venting ringer jeg verkstedet og lurer på om noe skjer snart. Beklageligvis så har fremdeles ikke spyleren kommet. I mellomtiden så har jeg funnet ut at motoren plutselig har begynt å virke igjen. Jeg fyller på spylerveske og den virker i noen sprut. Fint tenker jeg og kjører videre. Neste gang jeg trenger spyleren forsøker jeg og gjett hva. Joda motoren fungerer, men det kommer ingen spylerveske. En rask sjekk og tanken er jo tom. hmm.. etter 2 sprut. Inn på verkstedet igjen og det viser seg at det lekker gjennom motoren og derfor tømmes tanken. Antageligvis også derfor motoren slutter å virke. Og virker igjen etter en stund (fordi den har tørket?). Så nå står bilen på verkstedet igjen og jeg vil ikke se den igjen før den er fikset. Og hvor lang tid skal det ta før den nye motoren kommer denne gangen. Det har jo gått 3 mnd allerede siden den ble bestillt.

Spørsmålet mitt er da om det er andre som også har hatt problemer med spyleren? Og kan jeg da forvente at den neste spyleren som kommer også vil lekke og bli ødelagt som de 3 første?

Hvor lenge skal jeg måtte finne meg i å ha det slik? nå er bilen snart 1 år og jeg har til dags dato ikke hatt spyler på den.

Frustrert buddy bruker men ellers fornøyd.. (om det gir noen mening)

bosonic

#1
Hei Dissy, og velkommen til forumet :)

Du har etter min mening vært altfor tålmodig. Du må snarest mulig kontakte fabrikken PureMobility og rapportere om dårlig service hos forhandler av Buddy. Min ukvalifiserte gjetning er at de vil sette stor pris på din tilbakemelding. De som produserer denne bilen har sikkert en kasse full av vindusspyler enheter på lager. Dessuten; en vindusspylerenhet (motor/pumpe og tank) varer normalt hele levetiden på bilen (eller i alle fall ikke langt ifra)


Hele saken virker direkte tullete (og uforståelig)
Vi snakker ikke akkurat om rakettforskning her!!! Denne feilen burde vært ordnet på maks en uke.  Nabogutten på 15 år hadde helt sikkert slått fast feilårsak i løpet av et par minutter.
Dersom strømtilførselen til spyleren er ok (rett spenning og stabil), så må feilen ligge i en meget dårlig kvalitet på selve spylerenheten.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA