Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kampanje E-Golf Exclusive

Startet av NorthWest, mandag 01. mai 2017, klokken 23:33

« forrige - neste »

NorthWest

Vinterdekk Michelin X-Ice XI3
Noen som har prøvd disse? Et mer stabilt alternativ til Hakka? 255/55/R19 komplett på felg 20 000 kr.
Model X 100D - 2017

Elbil fundamentalist

Jeg har disse på vår Tesla S. Fornøyd med dem. De skal visstnok være betydelig mer slitesterke på enn R2, spesielt med litt aktiv kjøring, hvor R2 kan være litt gelé og mykt. Synes de innfrir forventningene, men nå har ikke jeg prøvd R2 annet en på Leaf da. De var litt myke når jeg presset dem på Leafen. Synes ikke Xi3 gir etter på samme måte. Mer stabile. Litt "humming" lyd i dem, som er blitt bedre nå som jeg har kjørt dem litt.

Har 2 sett vinterhjul, slik at jeg slippe å knatre rundt på piggdekk i overgang sesongen. Bruker Hakka8 nå på vei til hytta. De er helt konge på klassiske vinterveier med is og hardpakket porselensnø. Piggfritt kan ikke sammenliknes uansett type. Så hvor gode Xi3 er under ekstremt vintervær kjenner jeg ikke til.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

o.b.lix

Sitat fra: Elbil fundamentalist på tirsdag 21. februar 2017, klokken 02:25
Så hvor gode Xi3 er under ekstremt vintervær kjenner jeg ikke til.

Nettopp testet Xi3, som har gått ca 45.000, på isbane. De imponerte virkelig. Liten forskjell på disse og piggdekk, faktisk mente en kar at han hadde dårligere grep med hakka7 enn Xi3.

Men de summer en del.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

NorthWest

Så vinteregenskapene er nesten på høyde med Hakka R2, men de er stivere og mer slitesterke? På den negative siden kommer litt mer støy. Kanskje dette er dekkene å gå for da?
Model X 100D - 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA