Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Biler jeg lånt av Tesla

Startet av AppleKnocker, søndag 07. mai 2017, klokken 10:31

« forrige - neste »

nr1rayner

Snakket med en jeg jobbet sammen tidligere her om dagen.
Han kjører Taxi med en Peugeot 508 RXH. Husker ikke hva han sa han betalte for den, men det var egentlig ikke mye, kan det stemme med 300-350'?
De har i hvert fall avgiftsfritak, på fossilbiler.
Men elbiler har jo ingen avgifter fra før, så skulle han gått for en Model S skulle han kjørt mange mil for å spare inn differansen.

Med en Leaf kommer han jo selvsagt billigere unna fra forhandleren, men må si nei til mye lukrativ kjøring.

Flere fordeler trenger de vel ikke..? Men det må vel kanskje komme en pisk etterhvert. Litt for tidlig å komme med den enda, da strengt tatt kun Tesla leverer biler som har rekkevidden. Men i det siste har det jo kommet så mye hybrider av alle slag, at nybilkjøp fra -17/-18 burde da alle være minst hybrid..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

qualbeen

I Oslo står taxiene parkert og venter på kunder i over 70% av skiftet.
En drosjesjåførs beste egenskap, er å være glad i å vente ... for særlig travle dager, kan han/hun ikke vente seg.


Med andre ord mer enn nok dødtid til å både hurtig- og saktelade batteriene opp igjen. ;-)


«I Oslo har belegget gått ned fem prosent på ett år og i dag står taxien stille og venter på kunder over 70 prosent av tiden i snitt.»
Kilde: https://mivai.no/blog/2016/09/21/bestillingstrafikken-taxinaeringen-effektiviseres-digitalisering/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA