Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Peugeot 106 lader plutselig ikke

Startet av rolandvg99, søndag 09. april 2017, klokken 15:31

« forrige - neste »

rolandvg99

Hei.
Har en Soul EV Exclusive 2016 på prøve i helga og har i så henseende demontert bagasjeromet så langt det lar seg plukke løs uten verktøy. Det slår meg at det relativt mye dødplass rundt bremseregenereringa (regner med det er den eller autopark som ligger nedi der). Er det noen som har hatt hell med å lage et spesialtilpasset bagasjeromsgulv, eller kjenner til noen som evt leverer noe slikt? Jeg tenker da primært på å fjerne hele innlegget og legge nytt gulv med plass til lader/varseltrekant.

Førsteinntrykket er at selv om Hyundai Ioniq er mer bil, liker jeg fraktmulighetene i Soul bedre. Ioniq har også 15-25% lavere forbruk, men Soul matcher Leaf, som igjen er en mye mindre fleksibel bil. Skal ta Soul på langkjøring i morgen på eksakt samme rute jeg klarte 14,4 kw pr 100 km med Ioniq (en liten prøvetur i dag indikerer at jeg burde klare ca 16,5 kw pr 100 km med Soul på samme strekning).
"I like soul with a capital S"

moby666

I starten var det mange som laget nytt gulv. Du finner nok noen bilder hvis du leter
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

torle

Tor
Ask - Askøy
Kia Soul EV, grå 2016
Peugote  Partner 1999 Electric solgt

rolandvg99

Takker. Søkefunksjon er fin, men beklager at jeg i dag var en smule lat. Uansett, takk for hjelp.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

"I like soul with a capital S"

rolandvg99

Da er bilen prøvd. På samme strekning som jeg kjørte Ioniq i -7 grader og saltlake, klarte jeg 19.1 kWh/100km i -1 på ditto føre med Soul. Ioniq klarte 14,4 kWh/100 km. Soul falt dog bedre i smak for passasjerene. Ingen problemer med skalling i tak og krabbing inn/ut av bil. Blir spennende å se om høstens utgave får et batteri som spiser mer av bagasjerommet. Hvis ikke ligger for øyeblikket Soul godt an til å bli min neste bil.
"I like soul with a capital S"

moby666

Det ble ganske mye høyere forbruk. Tror høstens batteripakke på soul skal bli 34 kwh(39 kwh brutto) Da går den ca like langt som IONIQ. IONIQ skal få litt andre bakseter som gjør at takhøyden bak blir 4 cm høyere.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

...

Man får litt nedgang i forbruk ved å øke dekktrykket til 3 bar.

Har lest at Soul får 35kW tilgjengelig til høsten en gang.

rolandvg99

Sitat fra: moby666 på lørdag 04. februar 2017, klokken 22:25
Det ble ganske mye høyere forbruk. Tror høstens batteripakke på soul skal bli 34 kwh(39 kwh brutto) Da går den ca like langt som IONIQ. IONIQ skal få litt andre bakseter som gjør at takhøyden bak blir 4 cm høyere.
Enten må de senke sitteputa, øke vinkelen på seteryggen eller en kombinasjon av begge. Vet ikke om det hjelper på passasjerer med lange bein og giktbrudden kropp. Soul har muligens luftmotstand som to stabla skoesker, men inn/utsteg føles vesentlig mer fornuftig til mitt bruk. Misforstå meg rett, rent kjøremessig byr Ioniq på langt mere finesser og kjøreglede, men jeg er avhengig av å ha et kjøretøy som fungerer også på mine dårligere dager.

Foreløpig er Soul det beste allround alternativet jeg har prøvd. Håper på oppgradering av kapasitet uten økning av fysisk batteristørrelse og software a la Ioniq (er i bunn og grunn samme greia). Hadde også vært kjekt med variabel regen slik Ioniq/B-electric har.
"I like soul with a capital S"

moby666

Jepp. Kommer soul ev med samme utstyr som ioniq dvs acc, infinity anlegg, elektriske seter med minne, sort interiør, høyde justering av pas. sete og alle sikkerhetssystemer så blir det  bra. Litt bedre utnyttet bagasjerom (ref trådstart) så blir det veldig bra.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

petgok

Kia Soul EV Exclusive Titanium Silver levert 20.11.14
Model 3 reservert 01.04.2016 (4900XX)

moby666

Ioniq har type2 og ccs. Savner ladeluken foran slik soul har. Litt mer klønete og ha den bak ved bakdør.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

rolandvg99

Sitat fra: moby666 på søndag 05. februar 2017, klokken 14:40
Ioniq har type2 og ccs. Savner ladeluken foran slik soul har. Litt mer klønete og ha den bak ved bakdør.

Det kan virke klønete å ha lading på siden, men en slipper nediset ladeluke i snødrev.
"I like soul with a capital S"

kammiz

Sitat fra: rolandvg99 på lørdag 04. februar 2017, klokken 17:55
Da er bilen prøvd. På samme strekning som jeg kjørte Ioniq i -7 grader og saltlake, klarte jeg 19.1 kWh/100km i -1 på ditto føre med Soul. Ioniq klarte 14,4 kWh/100 km. Soul falt dog bedre i smak for passasjerene. Ingen problemer med skalling i tak og krabbing inn/ut av bil. Blir spennende å se om høstens utgave får et batteri som spiser mer av bagasjerommet. Hvis ikke ligger for øyeblikket Soul godt an til å bli min neste bil.

du burde klare lavere forbruk på soul med tida. kjørt tur-retur oslo.valdres med fullpakket bil i ca samme miljø som du har testet i. Klarer ca 15 mil på tanken, noe som blir 1,8 i forbruk. Da med varme og alt på.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

rolandvg99

Klarte 1,55 kWh/mil totalt i hele testperioden på 190 kjørte km. Den første strekningen der sammenligningen ble foretatt inneholder en stigning på snaue 400 høydemeter på de første 10 km. Deretter går det stort sett nedover til destinasjon de resterende 15 km med stopp på samme høyde som startpunkt. Både Leaf og Soul har høyere forbruk/mindre effektivitet i stigninger enn Ioniq og det vises godt på den gjeldende testruta.
"I like soul with a capital S"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA