Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilken dekkdimensjon har du på din TMS?

Startet av frtan, mandag 08. mai 2017, klokken 15:37

« forrige - neste »

knut.aulie

Sitat fra: turfsurf på onsdag 01. mars 2017, klokken 10:40
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 01. mars 2017, klokken 10:33
4100 for fem års serviceavtale på i3(94ah) hos Bavaria Lillestrøm i August 2016. Fikk dette av selger.
Bestilte ikke bilen, så det ble aldri noe av, men husker det fordi det var så billig.

Har jo funnet  ut senere at BMW tar godt betalt for softwareoppdatering (2000kr tror jeg) og delepriser hos BMW er jo friske.

Tror disse serviceavtalene er markedsføring og en måte å knytte kundene til BMW verkstedet
Mulig det var 4100 eks mva. Alle andre jeg har hørt med har vært over 5000,-. De tar betalt for SW oppdatering i utgangspunktet, men vår har blitt oppdatert to ganger gratis, siden det har vært relevante bugfikser.
Kanskje de legger det inn i faktura og ikke har mva når det er i forbindelse med ny bil.

Nå gjør jo bilselgere ganske mye forskjellig for å selge bil så ikke godt å vite.
Uansett er det ikke lov å oppgi priser uten mva, men det gjøres alikevel.

Tom E.

Spurte min forhandler i dag om serviceprisen på Ampera E. Han indikerte at det umulig kunne bli noe særlig da pollenfilteret ikke kostet stort å bytte og stort sett mer å tenke på er det jo ikke. Med mindre bremsene trenger jevnlig utskifting, og det har de sålangt ingen erfaring med enda sa han.

trykkertor

Da jeg var og hørte omkring Ampera-e for en uke siden var service intervall og kostnader noe av det på spørrelisten min.
Fikk da til svar at prisene ikke var klare, men at det ble 15000km/1år.
Til dere som tror at verkstedene ikke er der for å tjene penger, og kun skal bytte pollenfilter, så skal jeg love dere at det blir en smørbrødliste på elbil også.
Og den besparelsen mangel på oljeskift og oljefilter gir, går opp i markant økt bremsevedlikehold.

ElTerje

Jeg har også fått opplyst intervall på 15000 km. Prisen pr service ble anslått til ca halvparten av det jeg må betale for service på min dieselbil i dag. Service intervallet på min diesel bil er 30000 km. Totalt sett blir det akkurat samme pris på AE som på min diesel bil hvis det stemmer det forhandleren sier. Det synes jeg er rett og slett for dårlig.

knut.aulie

Hva er begrunnelsen for 15k/km serviceintervall? Det er jo omtrent ikke noe som trengs å gjøre. Synes vi skal stille kritiske spørsmål om dette både til Opel, her på forumet og på Facebook

Olemann

i3 klarer seg med ca. 2. hvert år, (bilen sier fra basert på en rekke parametre såvidt jeg har skjønt) og serviceavtalen til ca kr. 5000.- for 5 år betyr altså at man rekker 2 servicer på denne tiden, og da blir prisen kr. 2.500.- pr service.  I tillegg evt. deler.
Dette synes jeg er nok.

Men, som sagt før, vi må ikke forledes til å tro at serviceplanen settes ut i fra hva bilen trenger av service, men ut i fra hva Opel trenger av penger.

Så, vi får se ;D

AmocoCadiz

Sitat fra: kammiz på onsdag 01. mars 2017, klokken 09:10

ja, såklart blir det annerledes i vårt klima.

Nå vil det etterhvert komme mange Bolt i amerikanske stater med klima og vinter som i  Norge også, og der bilen lages i Michigan er det vinter og snø. Så service intervaller for Bolt i USA må vel være tilpasset alle stater, ikke bare solfylte California.

seidl

Her er jo serviceintervall på bolt. Som sagt tidligere så er det jo mange stater som har likt klima som Norge. Så servicen bør jo ikke avvike stort fra dette på Opel heller?

-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

kammiz

Her har du en fin sammenligning, når jeg tok bort rotasjon av dekk og la til skifte av bremsevæske :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

bullfinch

#24
Det er rimelig å anta at de i norge skal ha inn bilen nesten en gang i året for å smøre bremsene.
Kanskje de kobler til noe greier som "gjør vedlikehold på batteriet". Som i praksis kanskje balanserer celler litt ekstra nøye og sjekker spenning på de ulike delene av pakken. Poenget med batteriservice er vel bare for å garantere seg at ikke mekonomen, snapdrive og resten tar over kundene.

Ettersom denne bilen skal bade i norsk saltslush så tenker jeg det blir en runde på bremsene en gang i året. Litt av problemet er at man nesten aldri trenger å bremse med elbiler ettersom de er så bra på regenerering og at folk kjører nokså pent med de.

Amoss

Sitat fra: seidl på torsdag 02. mars 2017, klokken 08:33
Her er jo serviceintervall på bolt. Som sagt tidligere så er det jo mange stater som har likt klima som Norge. Så servicen bør jo ikke avvike stort fra dette på Opel heller?



"... and perform Required Service" hver 7.500miles, det kan stemme bra med 15.000 km. Så inntil man vet hva som menes med "Required Service" så virker det litt tidlig for meg å påstå at det ikke er noe service behov på bilen. Virker som om noen her tror kun kan være noe så enkelt som å smøre hjul-mutterne (eller -boltene) siden det står på samme linje som hjulrotasjon?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Ipadjove

Hvert år/30.000 (det som kommer først) i forhold til foreløpig manual.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA