Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dokumentasjon på elektronikk/BMS i Think Classic

Startet av El rayo, tirsdag 25. januar 2011, klokken 13:22

« forrige - neste »

El rayo

Sakset fra en annen tråd:
Sitat fra: elektrolux på lørdag 01. januar 2011, klokken 08:40
Sitat fra: Elmo på fredag 31. desember 2010, klokken 15:33
men jeg må si at PakTrakr og Robometer kan være nesten like trafikkfarlig som mobiltelefon :o (men ikke si det til myndighetene).

Nå må dere ikke fornærme meg så tidlig på nyåret. :D

Mens Packtrkr krever konstant øyekontakt, er Robometeret "eyefree"  Med andre ord trenger en ikke se på det for å bli varslet om batteriet har celler som reverserer. Det har i motsettning til Paktrakr aukustisk alarm. Kjøreinformasjonen kan jeg forstå er meget interresant, men en bør selvfølgelig ta en titt på trafikkbildet en gang i blandt også. ;)
Man kan lure på hvorfor myndighetene har hengt seg opp i mobiltelefonbruk. Drikke kaffe eller brus, spise is eller matpakka, lese avisen eller kart mens man kjører kan distrahere sjåføren vel så mye. Å måtte snu kassetten (der var USA's 8 track endeløse bånd genialt) eller bytte CD mens man kjører er det heller ikke spesifikk lov som forbyr.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

cra

Unger i bil burde vært forbudt på generelt grunnlag! Spesielt hvis det skal være med mer enn en, da det ikke finnes NOE som er mer distraherende enn to (eller flere) unger som remjer og krangler i baksetet!  ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hens

-Og røyking.
Når det faller en gnist fra sigaretten ned på fanget til føreren, og vedkommende skal forhindre  at det brenner hull....!

Når det gjelder krangling i baksetet:
Finn et sted å stoppe, og si fra at nå står vi her til dere har kranglet ferdig ;)
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

cra

Sitat fra: hens på tirsdag 04. januar 2011, klokken 14:57
Når det gjelder krangling i baksetet:
Finn et sted å stoppe, og si fra at nå står vi her til dere har kranglet ferdig ;)

Joda, jeg trenger ikke mer enn ei veiskulder (helst på et oversiktlig sted, da) for å stoppe bilen, åpne døra og be kranglefantene gjøre seg ferdig utenfor. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA