Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Trenger nye hjulmuttere

Startet av frtan, torsdag 20. april 2017, klokken 22:05

« forrige - neste »

Jeronan

Sitat fra: LMOR på søndag 12. februar 2017, klokken 08:47
Jeronan, The ACC is included in Fullly Charged, and is 6800.- for others, and also includes the important Person Recognition/ Approach Control Warning.
So we are down to around 3400.-. There are no BMWs with a radarbased system for that price.
It's not perfect, but is worth 3400.-  ;)
A home charger where I live it worth nothing, because the few days I need more than 10A, I have 3min drive to the nearest DC charger. I can fast charge more than I need for the rest of my life for the cost of an installed home charger.
Things have different value for different people, but the arguments should be based on true facts, not alternative facts.

Ofcourse it's a personal opinion. ;)
We have a 400V TN network at home, so we can charge up to 11kW and fully charge the i3 from 0 to 100% within 5 hours.

The safety camera being part of ACC, that BMW got a lot of critique for not including it standard like is the case with other car manufacturers. Really idiotic from BMW to do it that way.
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

RogerRabbit

Sitat fra: leifarne på søndag 12. februar 2017, klokken 10:15
Sitat fra: RogerRabbit på søndag 12. februar 2017, klokken 01:58
Jeg personlig gikk for leasing med Fully Charged. Det ble billigere enn en Charged med mindre utstyr. Grunnen til det er fordi en Fully Charged har høyere restverdien enn en Charged etter x-antall år. Fikk også 8% via BMW finans, noe min selger praktiserte på alle salg.

Hva ble leasingkostnaden per måned? Og hva måtte du ut med i innskudd?

50.000,- i innskudd. Prisen per måned ble 3400,-
2017 - BMW i3 33kWh Protonic Blue
2003 - Opel Vectra GTS 2.2

Autowinder

Jeg synes den største fordelen med ACC er køkjøringsbiten og på motorvei. Den "jager" litt på svingete veier.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

LMOR

Fikk for første gang brukt kø-assistenten aktivt i går. Det er også nyttig for de som kjører mye i kø på motorvei.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

hELgenen

Personlig ville jeg tatt utgangspunkt i charged og puttet på det jeg måtte ha - deretter sett på sluttsummen og antatt verdiforskjell ved salg og latt det avgjøre valget. Jeg gjorde det - og havnet på charged og angrer ikke på det.

RogerRabbit

#20
Sitat fra: hELgenen på søndag 12. februar 2017, klokken 13:18
Personlig ville jeg tatt utgangspunkt i charged og puttet på det jeg måtte ha - deretter sett på sluttsummen og antatt verdiforskjell ved salg og latt det avgjøre valget. Jeg gjorde det - og havnet på charged og angrer ikke på det.

Gjorde det med selgeren.
Endte opp med halvparten av utstyret jeg ville ha i en Charged versjon, til 50kr mer i måneden enn en Fully Charged. Da var ikke valget så vanskelig for min del. Men alle har selvfølgelig ulike bruk og behov.
2017 - BMW i3 33kWh Protonic Blue
2003 - Opel Vectra GTS 2.2

LMOR

Jeg endte også opp med 5000.- mer i innkjøp med Charged + MÅ ha utstyr.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

hELgenen

Sitat fra: LMOR på søndag 12. februar 2017, klokken 13:42
Jeg endte også opp med 5000.- mer i innkjøp med Charged + MÅ ha utstyr.

Ja da er jo valget lett - endte selv opp med 40.000 kroner i forskjell basert på må ha utstyr og storkunderabatt.
Når det gjelder månedskostnader har jeg null anelse hva dette ville blitt i forskjell da jeg handlet uten lån og baserte min vurdering på forskjellen i salgspris mellom charged og fully charged etter 5 år og 200.000 km. Da antok jeg at begge bilene er lite verdt og forskjellen i salgspris burde slå ut til min fordel.

frtan

Har nå fått tilbud på en Charged Edition med tilleggsutstyret Navi Pro, LED Nærlyst og Parkeringspakken til 285.000,-. Har da 8% rabatten.

Jeronan

#24
Sitat fra: tanumfr på mandag 13. februar 2017, klokken 13:20
Har nå fått tilbud på en Charged Edition med tilleggsutstyret Navi Pro, LED Nærlyst og Parkeringspakken til 285.000,-. Har da 8% rabatten.

I highly recommend adding the Technology pakke to the offer! It will replace your Parkeringspakken and add the following:

Technology Package inkluderer: Connected Drive Package (ConnectedDrive Services, Real Time Traffic Information, Concierge Services), bluetooth professional, HiFi høytalersystem Harman Kardon og Park Assistant Package (ryggekamera, parkeringssensor foran og bak, lukeparkeringsassistent).
Model S 75D - Nov 2017
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA