Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøpe elbil, ladbar hybrid, eller noe annet?

Startet av snappy, tirsdag 04. april 2017, klokken 11:07

« forrige - neste »

snappy

Ladeluka ( lokket ) " falt av på e-up'en . Ser rett og slett ut som måten de har festet lokket i hengslene  på ikke holder mål.
Møller Ryen var ikke spesielt imøtekommende må jeg si , de fant også ut at ladepluggen i bilen var løs på en eller annen måte , og begge deler måtte betales av meg.
Møller hadde ingen forklaring på noen av problemene, bare at det ikke var noe de dekket.

Noen som har hatt tilsvarende problemer med e-up ?  Det er bare kona som bruker den og at hun har revet av lokket uten å si fra virker ikke helt sannsynlig.
2014 e-UP
2015 85D

nortrahof

Om vinteren pakker det seg snø inn i hengselet på ladeluken om bilen står å lader i snøvær. Dette kan fryse til is, slik at du ikke får lukket luken helt. - Trykker du da igjen ladeluken, brekker hengselet!
Det du da må gjøre for å få lukket luken, er å smelte isen i hengselet med f.eks. en hårføner.
- En svakhet som VAG fikk skriftlig beskjed om i 2013! - Men har de gjort noe??
Det er samme mekanisme på "fossil-UPer" - men der står ikke tankluken åpen over natten. - Andre krav til en elbil!
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

snappy

Sjekket med NAF , meningsløst å diskutere med Møller uansett hvor usannsynlig forklaringen er fra deres side mente fyren på telefon, sammenfalt vel greit med min tolkning av samtalen med daglig leder på Ryen.

Man lærer jo så lenge man lærer - dagens er aldri Volkswagen og aldri Møller :-)
2014 e-UP
2015 85D

Elmo

#3
Finnes en annen tilsvarende tråd du sikker kan ha nytte av å lese http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,28415.0.html
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

snappy

2014 e-UP
2015 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA