Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Parkere på ladeplass uten å lade.

Startet av p10, mandag 05. oktober 2015, klokken 08:39

« forrige - neste »

nr1rayner

Det jeg kan komme på i farta som skjer med kretsen skulle vel være at releet henger seg opp, og da hjelper ikke bryter.
Det var jeg faktisk borti på min første bil. Hadde beskyttelsesdeksler på så jeg så ikke lyset. Plasten smeltet og glassene sprakk.
Da er det greit å greit komme til releet for å ta det ut.

Eneste hensikt jeg kan se med bryter må være for å imponere seg selv (eller kompiser) over hvor bra ekstralysene fungerer, som egentlig ikke er noen hensikt.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

bob-bob

Sitat fra: nr1rayner på fredag 27. januar 2017, klokken 20:04
Det jeg kan komme på i farta som skjer med kretsen skulle vel være at releet henger seg opp, og da hjelper ikke bryter.
Det var jeg faktisk borti på min første bil. Hadde beskyttelsesdeksler på så jeg så ikke lyset. Plasten smeltet og glassene sprakk.
Da er det greit å greit komme til releet for å ta det ut.

Eneste hensikt jeg kan se med bryter må være for å imponere seg selv (eller kompiser) over hvor bra ekstralysene fungerer, som egentlig ikke er noen hensikt.

Bryteren kan plasseres etter releet...... sikringen foran. Da unngår man begge typer problemer du skisserer.  ;)

Helgetur

Eg fekk trukke kabel frå kupé til motorrom i dag. Eg nytta trekkeholet som ligg klart bak hanskerommet.

nr1rayner

Sitat fra: bob-bob på lørdag 28. januar 2017, klokken 12:51
Bryteren kan plasseres etter releet...... sikringen foran. Da unngår man begge typer problemer du skisserer.  ;)
Altså bryter på tilførselsstrømmen og ikke signalet til releet?
Ehm, joda, brytere er jo gjerne oppgitt til 20-30A, men uansett bryter jeg heller signalstrømmen hvis jeg absolutt skal sette inn bryter  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Sele

Er ikke bryter påbudt da? Trodde du skulle ha mulighet til og slå av ekstralysene.

nr1rayner

Sitat fra: Sele på tirsdag 31. januar 2017, klokken 22:33
Er ikke bryter påbudt da? Trodde du skulle ha mulighet til og slå av ekstralysene.
Det VAR men er ikke.
Se litt lenger opp i tråden, så er det litt nærmere forklart.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Sele

Den er grei :+1: men jeg hadde uansett når jeg først monterte ekstra fjernlys koblet dem over ekstra bryter for og ha muligheten til og slå dem av.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA