Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor lang bør nettledning mellom EVSE og støpsel være?

Startet av ReneM, torsdag 22. juni 2017, klokken 12:04

« forrige - neste »

ReneM

Hvordan planlegge rute? Jeg kan ikke ta med Golfen på turen så da blir valget e-up.

Rekker e-up Fyllingsdalen-Aksdal og så videre til Stavanger?

Alternativ er å lade på Halhjem / Stord (prøver helst å unngå BKK sine ladere og lade med rabatt på GK sine ladere). Dersom Aksdal er mulig lader jeg helst kun 1 gang.

Turen blir planlagt sommerstid. Reiser kun ved sol så forholdene er sikkert optimalt ;)
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

brako79

Sitat fra: ReneM på onsdag 12. april 2017, klokken 12:38
Hvordan planlegge rute? Jeg kan ikke ta med Golfen på turen så da blir valget e-up.

Rekker e-up Fyllingsdalen-Aksdal og så videre til Stavanger?

Alternativ er å lade på Halhjem / Stord (prøver helst å unngå BKK sine ladere og lade med rabatt på GK sine ladere). Dersom Aksdal er mulig lader jeg helst kun 1 gang.

Turen blir planlagt sommerstid. Reiser kun ved sol så forholdene er sikkert optimalt ;)
Tror ikke ny egolf rekker til stavanger engang. Kanskje med pen kjøring. Får ihvertfall testet dette i sommer.

Ellers, kanskje et stopp på McDonalds på heiane er noe?
///Mvh
Kristian
'17 e-Golf juni / res 14.11 - levert 14.6.
'93 M5T
'89 325ixT

odahle

Jeg har kjørt Sola-Askøy med e-up noen ganger, så har litt erfaring med dette strekket. Jeg vil absolutt anbefale lading på Lervik, da du bruker bra med strøm på strekket fra Leirvik til Aksdal. Jeg tviler også litt på at det faktisk er mulig med Bergen-Aksdal uten lading, da det er 136 kilometer ink. Bømlafjordtunnelen. Legger du inn lading på Leirvik samt Aksdal så bør det gå greit. Aksdal-Stavanger går fint så lenge du er litt påpasselig med både varme og høyrefot.
Elbilist siden 2013, kjører nå 2018 Tesla Model X75D og 2016 VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up! og 2017 BMW i3.

ReneM

Takk. Det var akkurat svaret jeg var på jakt etter :). Da blir det 2 landinger på vei!

Klarte du aksdal - Stavanger på ca 80% eller måtte du fullade hele batteriet?
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

zbk

Du har en ladestasjon mellom tunellene i Rennfast, så dersom det ser knapt ut, kan du ta en liten stopp der før siste stykket inn til Stavanger.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Marthe Brekke

Kjørt denne strekningen flere ganger, med E-up som leverer dårlig rekkevidde. Starter fulladet, lader på Stord og i Aksdal. Ankommer Sandnes nesten tom.
Vær obs på at ladestasjon på Lura og på Randaberg er Lyse sine. 99 kr per lading uansett tid, om man ikke har avtale med 4 måneders bindingstid (for 199 kr pr mnd, opptil 15 ladinger!) Fortum har ladestasjoner v/Mc Donalds på Mariero, og på Møller på Ganddal. Så om du kommer gjennom første tunell etter ferjen med lite batteri, anbefales et ladestopp v/ bensinstasjonen mellom tunellene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA