Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla på finn.no

Startet av Norsman, tirsdag 13. september 2016, klokken 08:51

« forrige - neste »

joda

Tror kanskje praksisen rundt hva de inkluderer i avtalen varierer fra SC til SC.
Før jeg inngikk avtalen fikk jeg opplyst at 2 x dekkskifte i året var inkludert i avtalen. (8-års serviceplan, Tesla Bergen)
Så langt har dette stemt i mitt tilfelle.  :)

Jeg bestiller time for skifte hos Tesla SC, tar med dekkene på avtalt dato og de skifter mens jeg tar en kaffe (i mitt tilfelle har har de tatt jobben selv og via samarbeidspartner, alt etter om det har vært ledig kapasitet på SC)
TMS 85D

Øyvind.h

Du får ringe dem og spørre. Tipper de har tid til å legge om til vinterdekk for deg en gang i februar  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

fonberg

Jeg mener IKKE å peke på enkeltpersoner her, men jeg undres over at det er så stort marked for dekkhotell/sesongbytte av hjul. Så lenge man er funksjonsfrisk så trenger man bare hjulkryss e.l., en jekk, samt én kvadratmeter lagringsplass til hjulsettet som til en hver tid ikke er påmontert bilen. Samt en time til å foreta hjulskiftet da.

Oppsidene med å gjøre det sjøl slik jeg ser det:
-litt frisk luft (i hvert fall for min del som gjør det utendørs og bor "i skogen")
-litt trim (de hjulene på Teslaen er ganske tunge)
-slipper å avtale tid, og slipper ventetid før man kan få det gjort (man kan bytte til vinterhjul på kort varsel ved behov, siden man har hjulene og det som trengs hjemme)
-slipper å kjøre til og fra hjulbyttestedet, og slipper å vente der ca like lang tid som man ville brukt på å bytte sjøl
-man kan sjøl sjekke dekkslitasjen og dermed slippe potensielt mas fra hjulbyttefolkene som vil pushe på deg nye dekk før tida. Dette er IKKE rakettforskning, 4mm vinter og 2 mm sommer er greie tommelfingerregler :)
-man sparer noen hundrelapper i året, bruk de pengene på noe hyggelig i stedet :)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

SteinR

Serviceplan fra april 2014 vedlagt. Fila indikerer at det er ny versjon, så mulig en tidligere versjon dekket mer?

Sakset fra dokument:
-----
Planlagte vedlikeholdskontroller skal inkludere følgende (kan når som helst endres av Tesla etter eget skjønn og uten forvarsel):
-inspeksjon av kjøretøyet
-utskifting av normalt vedlikeholdsutstyr og slitedeler på inspeksjonstidspunktet, unntatt batteri og dekk
-hjuljustering* og
-dekkrotasjon*.

* Må utføres ved et Tesla-servicesenter.
----

Tolker det slik for min del (5-årsavtale) at det ikke gjelder bytting mellom vinter/sommerdekk. Det interessante for min del er at de faktisk satte på 4 nye Michelin PS2 dekk på min bil (uten kommentar fra meg) pga skjevslitasje da den var inne på 2-års service, noe jeg trodde det var mer eller mindre slutt på (uten at jeg tror det hadde noen direkte sammenheng med denne serviceplanen).

ToWalkOrDrive

#19
Sitat fra: fonberg på onsdag 12. oktober 2016, klokken 08:58
Jeg mener IKKE å peke på enkeltpersoner her, men jeg undres over at det er så stort marked for dekkhotell/sesongbytte av hjul. Så lenge man er funksjonsfrisk så trenger man bare hjulkryss e.l., en jekk, samt én kvadratmeter lagringsplass til hjulsettet som til en hver tid ikke er påmontert bilen. Samt en time til å foreta hjulskiftet da.

Oppsidene med å gjøre det sjøl slik jeg ser det:
-litt frisk luft (i hvert fall for min del som gjør det utendørs og bor "i skogen")
-litt trim (de hjulene på Teslaen er ganske tunge)
-slipper å avtale tid, og slipper ventetid før man kan få det gjort (man kan bytte til vinterhjul på kort varsel ved behov, siden man har hjulene og det som trengs hjemme)
-slipper å kjøre til og fra hjulbyttestedet, og slipper å vente der ca like lang tid som man ville brukt på å bytte sjøl
-man kan sjøl sjekke dekkslitasjen og dermed slippe potensielt mas fra hjulbyttefolkene som vil pushe på deg nye dekk før tida. Dette er IKKE rakettforskning, 4mm vinter og 2 mm sommer er greie tommelfingerregler :)
-man sparer noen hundrelapper i året, bruk de pengene på noe hyggelig i stedet :)

Er enig i at det er greit å gjøre selv, men vet og at kiropraktorene pleier å få inn en ekstra stor røys med folk som har skiftet dekk selv - så kan være en god idè å varme opp litt med en gåtur i skauen først, og ikke stå med bøyd rygg og stive knær når du dytter de på.... har og god nytte av en elektrisk muttertrekker kjøpt på Clas Ohlson som jeg skrur av og på mutrene med (etter å ha løsnet manuelt først / trekker til manuelt etterpå). Mener det er noe sånt jeg har, til 500 kroner (ps: bruk hørselsvern):     http://www.clasohlson.com/no/Cotech-muttertrekker/40-8726
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Muffinman

Er man så skjør at man havner hos kiropraktor av et simpelt hjulskift bør man kanskje se nærmere på livsstilen sin. Det er hverken spesielt tungt eller krevende på andre måter  :)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Sitat fra: Sven-E på onsdag 12. oktober 2016, klokken 20:00
Sitat fra: Muffinman på onsdag 12. oktober 2016, klokken 18:44
Er man så skjør at man havner hos kiropraktor av et simpelt hjulskift bør man kanskje se nærmere på livsstilen sin. Det er hverken spesielt tungt eller krevende på andre måter  :)
Jasså, har du sånne små lette 19" hjul du?   ;D
21'' 9/10,5 jeg bruker til sommer er neppe tyngre enn mange 19'' :)

Øyvind.h

Mine 19" vinterhjul veier omtrent det samme som 21" sommerhjulene.
Bare 27-28kg. Så lette at det er enhånds-arbeid å bytte :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Jejl

Spurte Tesla i Stavanger om dekkbytte for de som har service deal. De sa de hadde sluttet å skifte dekk, men de kunne skifte hvis bilen er inne for den årlige servicen.

nebbulk

Er det noen som har kopi av hva vedlikeholdsplanen fra vinteren 2013 skulle dekke?
Den ligger ikke lengre under mine dokumenter, sammen med øvrige dokumenter på "min Tesla".

Send den gjerne på mail til straum@mac.com
Black Beauty P85+ Mellombrunt /pianosort / Grå 21" / All inclusive!

Jejl

Sitat fra: Jejl på onsdag 12. oktober 2016, klokken 23:44
Spurte Tesla i Stavanger om dekkbytte for de som har service deal. De sa de hadde sluttet å skifte dekk, men de kunne skifte hvis bilen er inne for den årlige servicen.
Og nå har de sluttet med det også. 500,- hvis bilen er inne til service og 900,- ellers.

Lynet

Bra Tesla tar seg betalt så de ikke går konkurs.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

BMW850

Ja, like enkelt å legge om selv som å stappe bilen full og drasse dem med inn til Drammen.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

RaBalder

Sitat fra: Muffinman på onsdag 12. oktober 2016, klokken 18:44
Er man så skjør at man havner hos kiropraktor av et simpelt hjulskift bør man kanskje se nærmere på livsstilen sin.
:
Dette var tullete "sagt"....  :-[

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA