Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ampera-e på finn.no

Startet av Frøken dings, lørdag 13. mai 2017, klokken 01:10

« forrige - neste »

Frøken dings

#30
Det er vel grunnen til at jeg verken hadde lyst til å si merke og modell! For da blir det bare sånne meldinger som tigern skriver.. og det er faktisk ikke det jeg spør om hva folk tror jeg får for min gamle bil. Vet litt om hvordan bilsalg funker og vet at man ofte må ned i pris. Og nei den har heller ikke kommet over 200'km! Om jeg ønsker en vurdering av bilene våre får jeg heller starte en tråd om det og gi all info - noe jeg ikke har tenkt å gjøre!

Takk for meg!

Knut Røe

Skriver du her får du folks meninger, sånn er det bare. En gjenstand er ikke mer eller mindre verdt bare pga det noen skriver på et forum.
Hvis du bare vil at folk skal bekrefte det du sier og være enig i det fins det nok andre plasser som er bedre for det enn her.

Frøken dings

Har aldri bedt noen bekrefte mine synspunkter, men mer interessert i andres meninger om tema bytte bil - eller ikke?

Elbil fundamentalist

Det er ganske stor variasjon på priser ihht utstyrsnivå kjørelengde etc, og iom at frøken dings m/type er fokusert på dette, så er vel Q7en rimelig loaded og kurrant tenker jeg. Det gjør den mer lettsolgt og lettere å få mer ut av kjøpere som drømmer om akkurat en slik bil. Mindre utstyrte kan tiltrekke seg mer kostandsorienterte kjøpere. Uansett så tar det tid å selge slike biler.

Mitt råd er å kjøpe Teslaen med BSU og resten billån, poler og vaske og fikse Q7'en så den er fullstendig strøken, fiks småskader og kantkjørte felger på "skadevekk" e.l. så fjerner du kostbare prutekilder og nører bedre opp om troverdig skikkelig bra bilhold. Ta masse fine bilder med skikkelig speilrefleks kamera, og ut på finn med tilhørende bra tekst, og så slutte å bruke bilen. Ha den stående 100% strøken i garasjen til enhver tid, så kan man på kort varsel alltid vise frem bilen i beste tilstand. Det er min erfaring om man selger for høyest mulig pris. All dokumentasjon og kvitteringer ryddig samlet i en perm selvsagt... Jo mer man firer på dette, jo mer må lavere pris brukes som "virkemiddel"

Når den er solgt nedbetaler dere på billånet med salgssummen. Dyrt med to biler kan man tenke, men man begynner å spare diesel med en gang  8)
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

bestorp

Sitat fra: Frøken dings på mandag 06. mars 2017, klokken 19:57
Har aldri bedt noen bekrefte mine synspunkter, men mer interessert i andres meninger om tema bytte bil - eller ikke?
Nissan SV 2013 (USA Leaf) - Gått cirka 36000km

geear

Sitat fra: tiger``n på mandag 06. mars 2017, klokken 18:43
Det er lett å tro man sitter på en gullgruve.
10+ år gammel tysk premiumtanks på 2+ tonn som helt sikkert har gått 200 tusen klinger ikke godt i de flestes ører. Hos meg blinker alle varsellamper som finnes, dette blir et dyrt bilhold. Markedet for slike biler er tregt og spesielt når den er så gammel, er vel første årsmodell også.
Jeg ville hvertfall solgt denne før du evt. skal kjøpe noe nytt, ikke sikkert du får så mye som du tror. For en 10 år gammel hadde jeg vært sjeleglad for 250k, selv det er vanvidd i mine øyne, men men. Dere får bare teste, finner vel ut hva folk vil betale etterhvert som den ligger for salg.
Dette her blir for dumt. Hvordan skal du kunne mene noe om hva markedet vil betale for en bil du ikke vet en dritt om? Det eneste som har vært sagt er at det er en 2007 Q7, og det gir deg ingen anledning til å bombastisk uttale deg om kilometerstand og pris. Og at du hadde vært sjeleglad for 250k uten at du aner hva du selger er helt meningsløst å si.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Knut Røe

Jeg vet nok om gamle Audier til å uttale meg, ja.
Ikke meningen å svartmale eller noe, poenget var at mange har en altfor optimistisk syn på hva de har er verdt, og tenkte å bringe ned denne noe. Har man altfor store forhåpninger på pris får man mest sannsynlig aldri solgt.
Folk er ikke idioter lenger og betaler hva som helst for gamle kjøretøy, og 10+ år gammel svær Audi er ikke akkurat i klassen null risiko eller noe sånt for å si det sånn. Men skjønner at noen kan føle seg tråkket på, sånn er det jo bare.

...

Det er kun i Norge at en godt brukt 10 år gammel diesel SUV kjørt i saltlake overhodet vurderes å være verdt noen ting. Ville aldri noensinne vurdert å legge penger i noe sånt med dagens politikk og avgiftsregime. De som har penger til stor premium SUV kjøper ikke 07 Q7...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA