Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: ladekabel i-on, kjøp, lån eller tips om kjøp av ny eller deler

Startet av EspenT, tirsdag 26. august 2014, klokken 09:47

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Sitat fra: -Aleks på torsdag 12. februar 2015, klokken 13:44
...og kodet regnsensoren til å lukke vinduer hvis disse blir glemt i open posisjon og det begynner å regne :)
Vil dette fungere medmindre bilen er 'startet' ?? Regnsensoren er vel ikke aktiv ellers?
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

siforko

Sitat fra: poskare på torsdag 12. februar 2015, klokken 20:36
Fant koder for US driving light. Det er de ytterste led'ene i blinklyset som da lyser konstant.

Har du en link til dette ??
Kjører E-Golf FL300

Råde

Sitat fra: Rio på torsdag 12. februar 2015, klokken 20:14
Det som ville vært nyttig var å lese ut ting som SOC i %, og kWh.

Jeg forstår fremdeles hvorfor ikke det vises i displayet (jeg har i hvert fall ikke funnet det).
Helt enig. Kode bort de harry blå stripene vil jeg også. Og dempe den jæskla vifta. Og justere fjernlysassistenten til å virke i Norge. Går disse tingene an?
e-Golf | X75D

poskare

#18
Sitat fra: siforko på torsdag 12. februar 2015, klokken 21:12
Sitat fra: poskare på torsdag 12. februar 2015, klokken 20:36
Fant koder for US driving light. Det er de ytterste led'ene i blinklyset som da lyser konstant.

Har du en link til dette ??

Se etter denne teksten i linken nederst, ingen garanti for at det funker, da det egentlig er for Skoda, men var en link et sted som det sto at det skulle funke på Golf7 også...:
"US front indicator running lights when low beam is on"

http://www.briskoda.net/forums/topic/299424-octavia-iii-vcds-adaptations-tried-and-tested/

Råde

Spennede lesing. Ikke noe jeg skal gjøre selv, ser jeg. Men til min glede skal det la seg gjøre å få fjernlysassistenten til å gå på ved feks 20km/t.
e-Golf | X75D

HelectriC

Sitat fra: Råde på torsdag 12. februar 2015, klokken 23:21
Spennede lesing. Ikke noe jeg skal gjøre selv, ser jeg. Men til min glede skal det la seg gjøre å få fjernlysassistenten til å gå på ved feks 20km/t.

jeg skal ha in bilen på verksted neste uke for å få fikset viftelyd og mulighet til avgangstider i bil (som aldri har funket). har nå gitt beskjed at jeg vil de skal endre til 20km/h på fjernlysassisten og. Får se hva de svarer på det.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Sonus

Kan man endre standard temperatur på klimaanlegget også?

Ville gjerne hatt 18 grader som standard

Bawler

Sitat fra: Råde på torsdag 12. februar 2015, klokken 21:43
Sitat fra: Rio på torsdag 12. februar 2015, klokken 20:14
Det som ville vært nyttig var å lese ut ting som SOC i %, og kWh.

Jeg forstår fremdeles hvorfor ikke det vises i displayet (jeg har i hvert fall ikke funnet det).
Helt enig. Kode bort de harry blå stripene vil jeg også. Og dempe den jæskla vifta. Og justere fjernlysassistenten til å virke i Norge. Går disse tingene an?

Hvilke harry blå striper? I displayet eller dørene?
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

mor10

Sitat fra: Sonus på fredag 13. februar 2015, klokken 09:23
Kan man endre standard temperatur på klimaanlegget også?

Ville gjerne hatt 18 grader som standard

Jeg har spurt møller om det samme og fikk da svar at de var stilt til 22c pga lavest mulig effektbruk ved den temp. Men jeg skjønner ikke att dette kan stemme og ba de sjekke det en gang til. Bruker klønete at det er satt til 22c.
Rookie el-bil eier
E-golf m/VP

Chivas

#24
Hei.
Gjenoppliver denne tråden :-)

Regner med at at flere av dere nå sitter på vag.com som dere bruker på e-golfen.

Hvilken laveste softwareversjon virker på e-golf? Ser at de fungerende litt rimeligere kablene har versjon 12.12, 15.7 og 16.18.
12.12 er nok for gammel, men hva med de andre? Og vil man måtte anskaffe en nyere versjon med kommende nye e-golfen mon tro? 

zyp

Sitat fra: Chivas på onsdag 18. januar 2017, klokken 18:50
Ser at de fungerende litt rimeligere kablene har versjon 12.12, 15.87 og 16.18.

Du snakker altså om piratkopier som er blacklisted i nyere versjoner. Genuine kabler har ingen versjonsbegrensninger.

Chivas

Sitat fra: zyp på onsdag 18. januar 2017, klokken 21:12
Du snakker altså om piratkopier som er blacklisted i nyere versjoner. Genuine kabler har ingen versjonsbegrensninger.

Ja, men dog ikke disse mer eller mindre ikke-fungerende Kinakablene som man får for en billig penge på ebay.

Kablene jeg snakker om finner du her:
http://www.totalcardiagnostics.com/shop/vagcom-vcds-16

Noen som bruker disse på e-golf?

zyp

Hvorfor i all verden vurderer du å bruke $127 på en piratkopi når du kan få en genuin kabel til $199?

Det som koster er jo ikke hardwaren i seg selv, men softwarelisensen som ligger i en genuin kabel. Når du kjøper en dyr piratkopi går de pengene rett i lomma til noen andre.

Chivas

Sitat fra: zyp på torsdag 19. januar 2017, klokken 10:30
Hvorfor i all verden vurderer du å bruke $127 på en piratkopi når du kan få en genuin kabel til $199?

Det som koster er jo ikke hardwaren i seg selv, men softwarelisensen som ligger i en genuin kabel. Når du kjøper en dyr piratkopi går de pengene rett i lomma til noen andre.
$599 koster den som er sammenlignbar (den til $199 er begrenset til 3 biler).

Nå var planen å bruke $67 for 12.12 versjonen siden jeg har en sliten Passat som trenger diagnose titt og ofte, men den
versjonen fungerer nok ikke til e-golf som blir min neste VW. Derfor tenker jeg å slå to fluer i en smekk og anskaffe
en kabel som takler e-golf også - derav spørsmålet.

dabis

Jeg kjøpte inn en VCDS Micro-can kabel fra Ross-Teck og er svært fornøyd. Den kan gjøre det meste av det dere forespør her i tråden.

Jeg leser av alle sensorer i batteriet
Temperatur på alle 88 battericeller
volt per celle
hvor mye strøm i prosent osv. Det er et hav av sensorer og informasjon alt fra omdreininger på motor som er oppe i 30000 odm. Om Newten levert fra motor og masse gøyale data som hurtigladespenning og Amper, hvor mye bilen sier til laderen at den skal levere og hvor mye laderen leverer osv osv.

Det er også mulig til å omkode og eller "legge til" funksjoner som fasevendt blinklys osv.

Ser de ikke selger den relativt dyre kabelen jeg kjøpte ca 3 lapper. Men kan anbefale den strekt om noen får tak i den eller tilsvarende kabel som har lisens på ross-teck.

Det finnes om dere nye brukere av forumet ikke vet det en egen tråd bare om VCDS omkoding og fiksing

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20682.0.html
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA