Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading av Ampera-e / Bolt

Startet av pudderjagar, søndag 13. august 2017, klokken 23:13

« forrige - neste »

pudderjagar

Kor mange kw klarer e-nv200 å lade med på Chademo?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Ebe

Er vel maks 50 kw på den også. Men den har vel aktiv temperaturkontroll på batteriet, så noen brukererfaringer tyder på raskere hurtiglading enn andre konkurenter
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

pudderjagar

Den har ikkje 50kw. Får ca 32kw under optimale forhold.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Øyvind.h

Regn med maks 42-45kW. Og snitteffekt på rundt 35kW for en typisk ladesesjon såfremt du ikke skal lade til veldig høy soc.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

pudderjagar

Eg har aldri vore oppe i 36 kw på denne bilen. Eg veit at da er same lader og motor som står i førstegenerasjon Leaf så derfor lurte eg på kva hastighet dei har og eventuelt om da er nokon som kjøre Evalia og som har sjekka dette.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Øyvind.h

Om den er lik Leaf bør du få godt over 40kW maks med lav soc og varmt batteri. 32kW høres veldig lavt ut som toppeffekt.

Edit: men ser du nok egentlig kun trenger svar fra de som kjører akkurat den modellen for å sjekke den vs din egen bil. Da har jeg ikke så mye å bidra med :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Haheim

Som på alle elbiler så er det viktig at batteriet er temperert og at en lader mer enn bare et par minutter for å få full ladehastighet.
Jeg hurtiglader stort sett bare på langturer og jeg har, som et eksempel, et snitt på 37,5kW over 20 hurtigladinger "sommerstid" hos GrønnKontakt . Om vinteren er nok snittet nærmere 30kW.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA