Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Første langtur med Zoe

Startet av Hag89, onsdag 29. mars 2017, klokken 09:16

« forrige - neste »

Hag89

Hei

I garasjeanlegget mitt er det installert med 16 A CEE (blå industri kontakt 3 pins). Har kjøpt en overgang fra blå CEE til Schoku, men da får eg kun ladet med 10 A pga av kabelen som er til bilen som støtter schoku kun er 10 A.

Finnes det en overgang fra CEE blå (3 pins) til Type 2 slik at eg kan utnytte 16 A?

Har en BMW i3 94ah


zbk

Du trenger en ladekabel tilsvarende den du har, men som kan trekke 16A og ikke er begrensa til 10A. De fleste ladeutstyrsleverandører har det.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

jkirkebo

Sitat fra: Torbjørn Haganes på tirsdag 24. januar 2017, klokken 22:09
Hei

I garasjeanlegget mitt er det installert med 16 A CEE (blå industri kontakt 3 pins). Har kjøpt en overgang fra blå CEE til Schoku, men da får eg kun ladet med 10 A pga av kabelen som er til bilen som støtter schoku kun er 10 A.

Finnes det en overgang fra CEE blå (3 pins) til Type 2 slik at eg kan utnytte 16 A?

Har en BMW i3 94ah

Jada, f.eks denne: https://www.elbilgrossisten.no/products/siemens-cc100a-cee-til-type-2-justerbar-ladekabel

Alternativt kan du, om du har reservert plass, sette opp en fast ladestasjon som kan leveres med tilførselskabel med riktig CEE-kontakt. F.eks denne som jeg selger: http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

nofuelno

Sitat fra: Torbjørn Haganes på tirsdag 24. januar 2017, klokken 22:09
Hei

I garasjeanlegget mitt er det installert med 16 A CEE (blå industri kontakt 3 pins). Har kjøpt en overgang fra blå CEE til Schoku, men da får eg kun ladet med 10 A pga av kabelen som er til bilen som støtter schoku kun er 10 A.

Finnes det en overgang fra CEE blå (3 pins) til Type 2 slik at eg kan utnytte 16 A?

Har en BMW i3 94ah
Du kan benytte denne: http://www.nofuel.no/Produkt/mennekes-portabel-16a-lader#product
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Haralda

Finnes det noen overganger som kan gi god ladeefffekt for rød cee? Kjøpte adapter for rød cee til schuko i går, men da blir det vell ingen effektiv lading med denne?

zbk

Igjen: Det avhenger av hvilken ladekladd du putter mellom kontakten og bilen. Denne vil kunne gi deg opptil 22kW med rette bilen: https://www.elbilgrossisten.no/products/fastcharge-type-2.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Olemann

16A utnyttelse kan du nok glemme med bruk av ladekladd, jeg har 16A kladd, men får ca 14A inn i bilen, dette skyldes lader i bilen. Jeg har 1. gen. i3, men regner med at det ikke er endret med 94Ah.  Men, 14A er bedre enn 10A, men drømmer man om 16A blir man jo skuffet, bedre å fokusere at det er mer enn 10A, da blir man glad når man får 14A :-)

Sitat fra: Torbjørn Haganes på tirsdag 24. januar 2017, klokken 22:09
Hei

I garasjeanlegget mitt er det installert med 16 A CEE (blå industri kontakt 3 pins). Har kjøpt en overgang fra blå CEE til Schoku, men da får eg kun ladet med 10 A pga av kabelen som er til bilen som støtter schoku kun er 10 A.

Finnes det en overgang fra CEE blå (3 pins) til Type 2 slik at eg kan utnytte 16 A?

Har en BMW i3 94ah

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA