Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Arbeidsgruppe perspektiver på garanti og deletilgang etter konkursen

Startet av Retrobjørn, mandag 24. oktober 2011, klokken 13:16

« forrige - neste »

Retrobjørn

Min 2010 Think, med Zebra, har gått bra hele tiden, nå har jeg et problem.

Bilen får strøm, dvs ladeboksen oppfører seg riktig og blinker på de rette stedene. Varsellampe for lading inn i bilen (grønn lampe på toppen av dashboardet) viser at ladekabelen er plugget i, men symbolet som viser at lading pågår er slukket.

Det er fortsatt ca 10% strøm igjen og bilen starter som normalt, men nå ikke nok til å komme seg til verksted.
I og med at jeg starter bilen, regner jeg med at det strøm i 12 V batteriet, men har ikke målt.

Er det noen som har noen forslag for hva jeg kan gjøre for å batteriet til lade igjen?

Glad hvis noen klarer å svare raskt :)

mvh
Asbjørn

Think 2010 - 18000 km - Oslo

Carl Anton Stenling

Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Retrobjørn

Høres litt ut som dette innlegget som er under... Noen andre med tilsvarende erfaringer?

Fra ElRay:

Har nå hatt bilen i 13 mnd og kjørt 32 000km.

Har i den tiden bytte PCU 2 ganger (den andre gangen var det egentlig ikke noe feil på den) og har byttet bakluke. Har ikke hatt noe problem med varmeapparatet.

Jeg har derimot hatt en feil som viste seg i at bilen ikke ville lade. Bilen indikerte med ett, grønt lys på dashbordet når strømmen ble tilkoblet, men klikket og syngingen som kommer ved ladestart kom aldri. Noen ganger kunne jeg stå og ta ladekabelen ut og inn av bilden en 10-15 ganger og så få respons, andre ganger virket det ikke i det hele tatt. Feilenvar ikke konstant, men gjerne etter lengre turer. Ved et par anledninger sendte jeg den til Automotive hvor de fikk lade helt greit.

Etter en del feilsøk og feilanalyse med mistanker om at batteriet hadde havarert, så fant Think endelig ut at de måtte bytte et komponent på toppen av batteriet, som angivelig styrer strømmen inn i de ulike delene av batteriet.

Det tok over en måned ut og inn på verksted å finne ut dette. Heldigvis hadde jeg forsikring som dekket leiebil (IF) og leide nyThink fra MoveAbout.no. Think tok til sist skikkelig tak i feilen, lånte meg bil, kjørte full service og byttet slitedeler og testet bilen skikkelig før retur. Bilen fungerer jo nå som ny

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA