Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Problemer med ladeledningen I-MiEV 2015

Startet av Ben, tirsdag 28. februar 2017, klokken 22:42

« forrige - neste »

Ben


Rav4_EV

Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Ben

Ok! Hva skal du ha for 8stk + en styringsenhet?

Rav4_EV

Hvordan vil du at de skal styres? Fast spenning/strøm eller har du andre signaler som skal sette premissene?
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Ben

Sitat fra: Rav4_EV på fredag 30. desember 2016, klokken 09:47
Hvordan vil du at de skal styres? Fast spenning/strøm eller har du andre signaler som skal sette premissene?
Gjerne både justerbar spenning og strøm hvis mulig! Feks CC fra 5A-40A, og CV fra 44V-56V
Dette blir kanskje ikke en billig løsning, men jeg er nyssgjerrig på hva kostnaden blir

Rav4_EV

Det dukket opp et lite problem. Den kjente Can meldingene passer til Flatpack2 HE og S men ikke de eldre Flatpack2 med sølvfront og to vifter. En svenske er på saken for å logge meldingene i et kjørende system.

Noen som kjenner folk på Eltek som kunne bistå med info?
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Ben

Rav_4, det ser ut til at jeg blir avhengig av å kunne justere strøm, dvs constant current-modus. Jeg har pratet litt med installatøren av el-anlegget på kaia - det er usikkert på hva det vil koste meg ekstra hvis jeg trenger en ekstra stor kurs for hurtiglading. Så jeg må ha en løsning der jeg kan holde meg under 16A trekk fra anlegget. Det medfører max 8,5A ladestrøm per batteri.
Hvis ikke disse flatpackene kan justeres ned til under 8,5A constant current tror jeg vi bør legge en evt handel på hylla inntil videre...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA