Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forslag til 3-fase (semi-) portabel ladestasjon

Startet av keepitsimple, lørdag 04. mars 2017, klokken 21:53

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: KjellG på søndag 01. januar 2017, klokken 11:58
16A 230V 3-fase IT: 16*230*1.73=6.4 kW
Tesla med dobbeltlader/forbedret lader kan utnytte 2 av 3 linjespenninger i et IT-nett. 6.4*2/3=4.2kW

Trådstarter her har Tesla med dobbeltlader og kan trolig lade med 4.2kW. Andre biler kan trolig ikke.

Denne V-koblingen utnyttes også av endel induksjonsovner. Lasten blir lurt til å tro at den er koblet til to faser i et TN-nett. Andre biler gjennomskuer trikset og nekter å lade pga "feil i strømforsyningen". I Norge med 75% IT, burde alle biler med 3-faselading hatt denne muligheten.

Enig. Løsningen er smått genial for IT-nett siden den gir mulighet for å lade med 32A uten å skjevbelastet nettet noe særlig. 2x16A er mye bedre enn 1x32A, og nettselskapet vil heller ikke klage.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

pudderjagar

Finnst da noko dokumentasjon frå Tesla om denne måten å lade på og kor mykje effekt da gjev?

Link?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Griffel

#17
Sitat fra: pudderjagar på søndag 01. januar 2017, klokken 19:15
Finnst da noko dokumentasjon frå Tesla om denne måten å lade på og kor mykje effekt da gjev?

Link?
Kobling, Vedlegg til http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,27718.msg471564.html#msg471564

Teslas navn på kobling: "230 V trefase uten nøytral" som da egentlig er 2fase 120 grader.

Effekt: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,27718.msg471611.html#msg471611

(Svar #3 samme tråd)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

keepitsimple

Tesla Model S 60D - 2016

KjellG

#19

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA