Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Slitasje på B stolpe - reklamasjon eller slitasje?

Startet av jlan, torsdag 09. mars 2017, klokken 10:27

« forrige - neste »

jlan

Sitat fra: Aftenposten 2016-11-24...Foreløpig vil hydrogenbilene ha en fordel sammenlignet med elbilene, da de vil ha lov til å kjøre i kollektivfeltet inn til Oslo, også i de periodene på døgnet elbilene ikke har det
.
Da er det vel klart for neste generasjon "juksehybrid", elbil med stort ladbart batteri og en liten hydrogen brenselcelle.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

turfsurf

Ser for meg en kø av Mirai i kollektivfeltet inn til Oslo snart. Blir litt av ett terroristmål ;)
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

doldis1

 
SitatSer for meg en kø av Mirai i kollektivfeltet inn til Oslo snart. Blir litt av ett terroristmål ;)

Da må de jaggu sikte godt ! Blir vel en rimelig kort kø med tanke på Mirai salget så langt... :D

Robert Sund

#3
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 03. januar 2017, klokken 19:08
Ser for meg en kø av Mirai i kollektivfeltet inn til Oslo snart. Blir litt av ett terroristmål ;)
Det er sikkert enklere å leie en hydrogenbil enn å få tak i ett passasjerfly, og lettere å få den plassert hvor man vil, men terrorisme er ikke en vanlig dødsårsak. Til det er det for få terrorister.

En større grunn til bekymring er at en liten lekkasje i ett lukket rom ikke feiler som "svidd stikkontakt", den feiler som eksplosjonen ved regjeringskvartalet. Og det har den allerede gjort; eksplosjonen på Herøya tilsvarer lekkasjen fra en Mirai. Ting går i stykker på biler, enda oftere enn stasjonært utstyr.

Ett svært stasjonært gassanlegg i USA med underjordisk lagring ble stengt fordi ting lekker. Lekkasjen ble oppdaget i oktober 2015.(1)(2)

Hydrogen i biler er uansvarlig.

Og det vil det være selv om alle gjør sitt beste og ingen lager problemer. Selv om hver Mirai hadde blitt passet på like godt som disse anleggene og ikke flyttet en meter!

(1)https://en.wikipedia.org/wiki/Aliso_Canyon_gas_leak
(2)https://electrek.co/2016/09/15/tesla-to-deploy-largest-li-ion-battery-project-in-the-world-with-80-mwh-in-powerpacks/

(edit: dato og linker)

jlan

Sitat fra: doldis1 på tirsdag 03. januar 2017, klokken 19:23
Blir vel en rimelig kort kø med tanke på Mirai salget så langt... :D
Men så kommer alle Teslaene med hydrogen kit i frunken  :(
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

fredag

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 03. januar 2017, klokken 19:08
Ser for meg en kø av Mirai i kollektivfeltet inn til Oslo snart.

Ha, ha. Ler meg i hjel. Kø av hydrogenbiler. Mrsmt. :-)
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA