Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rails og takstativ, skiboks?

Startet av knut7, lørdag 11. februar 2017, klokken 13:29

« forrige - neste »

tomrh

Vår neste bil bør ha hengerfeste og kunne trekke ei campingvogn på 1400 kg, den bør ha firehjulstrekk og dessuten mulighet for å bære et par kajakker på taket. Dette er noe vår aldrende Spacewagon gjør p.t.

Ikke engang Tesla X møter alle disse punktene.

Men Outlander PHEV gjør det.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Electrix

Sitat fra: tomrh på mandag 02. januar 2017, klokken 13:06
Vår neste bil bør ha hengerfeste og kunne trekke ei campingvogn på 1400 kg, den bør ha firehjulstrekk og dessuten mulighet for å bære et par kajakker på taket. Dette er noe vår aldrende Spacewagon gjør p.t.

Ikke engang Tesla X møter alle disse punktene.

Men Outlander PHEV gjør det.
Ingen av disse argumentene tilsier at du trenger en hybrid, alt er noe en ren elbil enkelt løser. Problemstillingen er bare at de fleste bilprodusenter har VALGT å bare lage små elbiler. En Outlander er også en dyr og stor bil som ville fått et mye mindre %vis prispåslag enn småbiler.

Men jeg forstår godt at du har behovene du beskriver og gjør valgene dine, men ville bare presisere at det ikke er behovet for PHEV, men hva som er på markedet idag som begrenser valgene.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

tomrh

Sitat fra: Electrix på mandag 02. januar 2017, klokken 13:29
Problemstillingen er bare at de fleste bilprodusenter har VALGT å bare lage små elbiler.
Ja helt enig! Personlig vil jeg ikke kjøpe hybrid whatsoever, holder liv i vår Spacewagon så lenge som mulig inntil det kommer en ren elbil i SUV-segmentet som dekker våre behov (UTEN falkevingedører!). Bilprodusentenes valg er nok gjort ut i fra tilgjengelig teknologi også, se bare hvor dyr X'en ble. Hvem klarer å lage en elbilsuv til en pris som passer massemarkedet?

Jeg kom med eksemplet fordi trådstarter skrev:
Sitat fra: doldis1 på mandag 12. desember 2016, klokken 14:53
Hvorfor kjøper folk disse ?
Outlander PHEV er kjempepopulær fordi modellen dekker et behov ingen nåværende (eller kjente kommende) elbiler klarer å dekke. Og samtidig tilbyr billig elektrisk småkjøring.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Panduck

At ikke Outlander kan komme med batteri av størrelse på den som er i lille i3... Da kunne vi snakke om redusert bensinforbruk i en stor bil.

Avgiftsystemet burde legges om til å belønne hybrider med lang rekkevidde.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA