Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lang vandring i pedal på P85D vs andre utgaver

Startet av kykkelikokos, mandag 27. februar 2017, klokken 20:51

« forrige - neste »

kykkelikokos

Takker forresten for alle svar :)

Nå kjenner jeg at jeg gleder meg skikkelig til å få el-bil! Må bare vente på januarlønnen. Håper på å få prutet litt på prisen, ja.

knut.aulie

Nå er det jo også masse tilbud på det som blir den "gamle" egolfen. Dette må jo påvirke bruktprisene også. Tror det er mulig å presse egolfpriser ganske mye!

ReneM

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 28. desember 2016, klokken 20:05
Nå er det jo også masse tilbud på det som blir den "gamle" egolfen. Dette må jo påvirke bruktprisene også. Tror det er mulig å presse egolfpriser ganske mye!

Man kan sikkert presse litt men jeg tror at egolfen beholder grei verdi en stund til. De billigste går for ca 200.000. Ny koster gamle egolf over 280.000 og nye egolf koster godt over 300.000 med litt utstyr. Ser derfor ingen grunn at det påvirker de 200.000 kr eksemplarer.
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

alda

Jag hadde sett på en trilling, mycket bil för pengarna!
Du kan ju få en helt ny bil med fulla garantier med din budget. Det er en överraskande bra vinterbil med god plats invändigt, just nu är det kampanj på Peugeot sin modell Ion:
http://www.peugeot.no/modell/peugeot-modeller/ion/kampanje.html
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

ReneM

Vi har sett på det samme. Men ION leverer ikke det samme som E-Up. Ikke minst får den trekk for din hovedargument: ny bil og garanti.

ION har kun 5 år/100.000 på batteri. Det vil si at en 2 år gammel up har fortsatt ett år mer garanti. I tillegg mangler ION automatisk klimaanlegg, cruise control, navigasjon, fjernstyrt forvarming og varmetråder i frontruten. Du får også med 2 ladekabler på e-up. Tror du får bare med 1 på ION.

Verditapet regner jeg med å være litt høyere på ION og serviceintervall er hver 20.000 km på ion og 30.000 på e-up.

Et godt alternativ er å kjøpe en brukt ION, da sparer man fort 60.000-80.000kr. Men å vurdere en ny ION mener jeg er et dårlig råd (og det er selvfølgelig en personlig mening). Kanskje du har noe gode argumenter for en ION. Som sagt er jeg i samme situasjon som TS og heller for øyeblikket mot en e-up.

Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

aageaasved

trilling i forhold til e-up ikke sammenlignbar pånoen punkter kjøp e-up.bedre å kjøre,finere å se til,billigere service osv :)

kaiat

Sitat fra: ReneM på torsdag 29. desember 2016, klokken 09:49
Vi har sett på det samme. Men ION leverer ikke det samme som E-Up. Ikke minst får den trekk for din hovedargument: ny bil og garanti.

ION har kun 5 år/100.000 på batteri.

Det kan være mange grunner til å velge e-UP foran iOn, men for ordens skyld er det faktisk 8 år/100.000 km garanti på batteriet på iOn (fra høsten 2014).

Personlig synes jeg det virker litt mer romslig i trilling enn e-UP, men sistnevnte er noe bedre utstyrt (som nevnt).

ReneM

Beklager. Du har helt rett angående garanti. :)
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

alda

Sitat fra: ReneM på torsdag 29. desember 2016, klokken 09:49
Vi har sett på det samme. Men ION leverer ikke det samme som E-Up. Ikke minst får den trekk for din hovedargument: ny bil og garanti.

ION har kun 5 år/100.000 på batteri. Det vil si at en 2 år gammel up har fortsatt ett år mer garanti. I tillegg mangler ION automatisk klimaanlegg, cruise control, navigasjon, fjernstyrt forvarming og varmetråder i frontruten. Du får også med 2 ladekabler på e-up. Tror du får bare med 1 på ION.

Verditapet regner jeg med å være litt høyere på ION og serviceintervall er hver 20.000 km på ion og 30.000 på e-up.

Et godt alternativ er å kjøpe en brukt ION, da sparer man fort 60.000-80.000kr. Men å vurdere en ny ION mener jeg er et dårlig råd (og det er selvfølgelig en personlig mening). Kanskje du har noe gode argumenter for en ION. Som sagt er jeg i samme situasjon som TS og heller for øyeblikket mot en e-up.
Skulle bare mangle att e-up har mer utstyr - den koster ju 50 % mer!
Om du ser i min signatur så ser du at jag har systerbilen till Ion, den är utan tvekan det bästa bilköpet jag har gjort.
Goda argument? Läs mitt inlägg en gång till: mycket bil för pengarna! :D
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Elmo

Sitat fra: gr på onsdag 28. desember 2016, klokken 10:18
Personlig ville jeg heller hatt e-Up enn trillingene.
+1. Den absolutt eneste fordelen trilling har over eUp er prisen, men eUp er allikevel (etter min mening) mye mere bil for pengene.

Sitat fra: lfc4ever på onsdag 28. desember 2016, klokken 10:36
I-Miev kan være et godt valg, den kan forvarmes når den står til lading.

e-Up kan forvarmes både med APP og timer, trenger ikke stå innplugget  (til lading) under forvarming.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Luftventil

Sitat fra: kykkelikokos på onsdag 28. desember 2016, klokken 12:42
Takker forresten for alle svar :)

Nå kjenner jeg at jeg gleder meg skikkelig til å få el-bil! Må bare vente på januarlønnen. Håper på å få prutet litt på prisen, ja.

Når dere først får elbil vil dere aldri gå tilbake til fossilbil :)

Men ville fortsatt vurdert å legge i bittelitt ekstra for å få en større modell. Ser både E-Golf og Kia Soul er tilgjengelige for mindre enn 200 000, og begge er mye mer bil enn tvillingene eller E-UP.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA