Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bruktpriser på Nissan Leaf?

Startet av kammiz, søndag 18. desember 2016, klokken 14:18

« forrige - neste »

kammiz

Sitat fra: TM på tirsdag 27. desember 2016, klokken 13:48
Sitat fra: kammiz på tirsdag 27. desember 2016, klokken 12:34
jeg skal ha 19" om sommeren. :)
Det blir nok kledelig, men kjører du på piggdekk-slitt asfalt kan det hende du må skru opp styrken på bose-anlegget  ;)

godt vi får en bil med bose :) klar over mer støy altså, men det skal jeg overleve slik jeg har gjort på alle biler hittil med 19-20 dimensjon :)
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

knut.aulie


Sverre Grevskott

Alt er relativt :) Men du får disse til 10-11 000 for bare felgene i 17". tilsvarende i 18" nærmer seg fort 15k. Og 20" 25-30k. Så vesentlig dyrere enn billigfelger, men vesentlig billigere enn f.eks smidde BBS BMW felger ;) (kjapt 40k for 4 felger...)

http://wheelscompany.com/article/rims/alloy/hersteller/OZ
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

Tom E.

Jeg har motsatt problem. Veiene hos meg, grusveier, er så dårlige at jeg er nødt til å gå opp på dekkhøyden. Jeg vet at standard dekkdimensjon på bilen er 205/50-17. Er det noen som vet om det er klaring nok til å montere på 205/60-17? Eller er det mulig å gå ned på 16 tommere?

Er drittlei knuste felger og å subbe nedi på vinterstid.

knut.aulie

Sitat fra: Sverre Grevskott på tirsdag 27. desember 2016, klokken 19:14
Alt er relativt :) Men du får disse til 10-11 000 for bare felgene i 17".
Relativt greit vil jeg si, hvis de er lette og holdbare [emoji2]

Sverre Grevskott

OZ er et velkjent kvalitetsmerke :) Her er et utdrag fra da denne felgtypen ble lansert:
OZ racing is proud to announce the brand new Formula HLT for 2013. OZ's High Light Technology (HLT) process uses rollers to compress and elongate the material along the barrel of a low-pressure cast aluminum wheel to obtain the desired profile. This process, which is directly derived from O.Z.'s experience in F1, produces wheels that are extremely light and strong. The flow forming process and the HLT technologies combine to create mechanical characteristics similar to those of a forged wheel. This permits a dramatic reduction in wheel weight while enhancing structural rigidity vs. a standard cast wheel.

17" veier inn på ca 9kg/stk, 18" 9.86kg/stk, dette ligger f.eks ca 2kg under orginalfelgene til 5serie BMW på samme størrelse :)
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

knut.aulie

Med rulleklasse A dekk burde det være en grei løsning. Aerodynamisk er de vel ikke optimale, men noe må en ofre.

Sverre Grevskott

Alternativet er selvsagt noe slikt: http://www.ebay.com/itm/5x105-to-5x112-Wheel-Adapters-20mm-Thick-12x1-5-Lug-Studs-US-Spacers-x-4-Rims-/181608845801
(må selvsagt finne noen som er TUV godkjent)
da kan man bruke i3 felger/dekk. de har 4.7% større rulleomkrets, som er innenfor vegvesenets krav (<5%)
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

kammiz

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Sverre Grevskott

Har ikke funnet 19" med 5x105.
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

tomrh

Sitat fra: Tom E. på tirsdag 27. desember 2016, klokken 19:17
Jeg har motsatt problem. Veiene hos meg, grusveier, er så dårlige at jeg er nødt til å gå opp på dekkhøyden. Jeg vet at standard dekkdimensjon på bilen er 205/50-17. Er det noen som vet om det er klaring nok til å montere på 205/60-17? Eller er det mulig å gå ned på 16 tommere?

Er drittlei knuste felger og å subbe nedi på vinterstid.
Er vel 215/50R17 som er standard. Ville gått ned på 205/60R16 for å beholde ca samme rulleomkrets.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Hansi

Har 5x105 blitt offisielt bekreftet? Dårlig utvalg med 5x105, spørs om man må kjøpe noe adaptere.. Hva med senterbor?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

Sverre Grevskott

senterbor er lett å modde om det ikke skulle passe :)
Opel Ampera E - Bestilt 15.09.16 #57 Quantum Grey fullt utstyrt

bno

Sitat fra: Hansi på onsdag 28. desember 2016, klokken 21:24
Har 5x105 blitt offisielt bekreftet? Dårlig utvalg med 5x105, spørs om man må kjøpe noe adaptere.. Hva med senterbor?

"unfortunately the Bolt along with the Volt and Cruze, they're 5x105 which is not a popular size...Finding affordable and lightweight wheels will be difficult...Racers have been known to re-drill the hubs without issues but I wouldn't want to be the guinea pig here...A solution could be to downsize to 16" steelies assuming their affordable and get yourself a set of race only tires..."
Kilde: http://gm-volt.com/forum/showthread.php?260953-Must-have-Mods-for-Bolt.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Hansi

Jeg har fått tilbud om felgpakke fra forhandler til 15 000. Vurderer å akseptere dette da jeg ser det er lite felger med 5x105 tilgjengelig og adaptere antageligvis ikke er lovlig (TUV-godkjent). Jeg har et sett fine Audi-felger jeg kunne tenke meg å bruke, men de er 8,5" brede med ET40 og 235 dekk, med eventuelle adaptere vil vel ET bli for lavt og dekka stikkende utenfor hjulbuene..
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA