Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde Ioniq

Startet av magnemann, søndag 26. februar 2017, klokken 15:08

« forrige - neste »

magnemann

Som vi vet kan en Leaf vise gjennomsnittlig forbruk ila en periode.
Feks 17,5 kwt pr 100 km.
Men hva er innbakt i dette tallet, er feks klimaanlegg med, eller er det kun fremdrift?
--==> EU Leaf Acenta 2015 <=--

LeafSwe

Allt är med.
Men tror inte förluster batteri>motor är med.
3P+
3SR+

nr1rayner

Alt skal være med ja.
Men jeg er usikker på om forbruk under forvarming er med.

Denne måleren er dog kronisk upålitelig, det har jeg bevist i en av mine tester.
Men over tid viser den nok ganske riktig.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

LeafSwe

Ja jusst, förbrukning under förvärmning är ikke medräknat.
3P+
3SR+

magnemann

#4
Sitat fra: nr1rayner på lørdag 24. desember 2016, klokken 16:46
Denne måleren er dog kronisk upålitelig, det har jeg bevist i en av mine tester.
Men over tid viser den nok ganske riktig.

Hvor langt må man kjøre tror du, for at den skal stemme?
--==> EU Leaf Acenta 2015 <=--

Chrian

Vi har gjennomsnittsforbruk på 1,2 om sommeren og 1,7 om vinteren med en 2012 modell uten varmepumpe. Forbruket til varme er nok med i disse tall siden forbruket øker med nesten 50% om vinteren.
Vi bruker nesten alltid forvarming så uten dette hadde vinterforbruket vert enda høyere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA