Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sporty alternativ?

Startet av moby666, søndag 23. april 2017, klokken 02:10

« forrige - neste »

moby666

2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

sylwester

Jeg vet ikke om dette er en god nyhet.

I dag så har andre modeller kapasitetsgaranti og mange har minst 70% etter 5-8 år. Det betyr også at denne garantien også dekker full havari innenfor perioden. Selvfølgelig etter denne perioden er det interessant, men da kommer jo spørsmålet hva livstid er.

Hva anser Hyundai som bilens levetid? Lifetime er et morsomt ord. Husker jeg kjøpte hodetelefoner med livstidsgaranti, som etterpå viste seg å være 6 år. KOSS hadde bestemt at produktet levde så lenge. Jeg vet mange bilprodusenter vanligvis anser 10 år som et billiv, men i Norge er det nærmere 20 på grunn av avgiftsnivået.

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

J@x

Jeg fikk nytt Koss headset etter 11-12 år... har aldri sjekket noe rundt det, men en gang jeg så på et nytt, nevnte jeg det for forhandler. Han ga meg nytt mot at han fikk det defekte i retur.. ingen kvittering eller noe... det var kjøpt et annet sted.

Sitat fra: sylwester på mandag 13. februar 2017, klokken 19:22
Jeg vet ikke om dette er en god nyhet.

I dag så har andre modeller kapasitetsgaranti og mange har minst 70% etter 5-8 år. Det betyr også at denne garantien også dekker full havari innenfor perioden. Selvfølgelig etter denne perioden er det interessant, men da kommer jo spørsmålet hva livstid er.

Hva anser Hyundai som bilens levetid? Lifetime er et morsomt ord. Husker jeg kjøpte hodetelefoner med livstidsgaranti, som etterpå viste seg å være 6 år. KOSS hadde bestemt at produktet levde så lenge. Jeg vet mange bilprodusenter vanligvis anser 10 år som et billiv, men i Norge er det nærmere 20 på grunn av avgiftsnivået.
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

moby666

Hyundai har allerede 8 år/200.000 (70%) på batteri som er blant de beste
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

elektrolux

Ren forretnings taktikk.

Mange kunder avslutter serviceregimet idet garantien går ut. Går aldri garantien ut forblir service kundene lojale. ;)

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Crown

Endelig en elbil som går å ha til den blir veteranbil? Når batteriet er dødt etter 30 år på låven er det bare å få seg et nytt. Eller var det ikke det de mente med livstid kanskje :-D
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

elektrolux

Jo, og i mellomtiden har du betalt godt for det nye batteriet i form av årlig "service" på bilen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Cowboystrekk

Er ikke dette uansett bra? De har tatt bort kostnaden ved det desidert dyreste som kan bli ødelagt på bilen. Ja, du betaler på en måte batteriet med servicer, men tror de fleste unner bilen sin en service uansett. Den dagen et batteri måtte havarere så er det sjelden en kostnad du er forberedt på å ta der og da. Dessuten er det vell sånn at de fleste lithiumbatterier kapitulerer helt i området 50-60% restkapasitet og i praksis blir ubrukelige, vil tro du har en sterk sak om restkapasitet plutselig blir 20% innenfor "livstidsgarantien" ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

jannetimgren

#8
Gäller inte detta bara i USA?
Livstidsgarantin alltså. I Sverige (kanske Norge) gäller väl 8år/200000km.
//Janne

pej

Dette gjelder uansett ikke meg. Kjøpte den brukt. ca 3 uker gammel. Denne garantien gjelder første eier.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

sylwester

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

sven erik


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA