Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forsiktig med denne om du har Model X

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 17. november 2016, klokken 09:49

« forrige - neste »

knut.aulie

Tror det er mulig å oppnå nær NEDC, men det er ikke lurt å innbille seg at den gjør det uansett vær og føre. De som er vant til elbil skjønner dette, men Ae vil tiltrekke seg en stor ny gruppe med kjøpere som da blir veldig skuffet når de ikke kan kjøre 500 km på vinterstid!

AmocoCadiz

Nei alle her inne vet at det ikke går om med varme om vinteren, i høy hastighet og opp fjell.
Men tror dette er mindre problem enn før,
media har jo ofte med stor entusiasme fokusert på elbilens begrensninger i lang tid nå.

Men en kjøretur med AmperaE seint om våren/tidlig høsten med lite høydeforskjell og utenom motorvei,
så ser det ut som AE faktisk kan oppnå NEDC tallet uten større oppofring,
og det er absolutt ikke dumt!

Blir gøy for de som får levert AE til sommeren!

Olemann

Er en veldig fin erfaring å ha et par år bak rattet i Reva/Buddy, det gir forståelse og ydmykhet, men er vel ikke alle som har det av dagens elbilister.

Sitat fra: knut.aulie på søndag 27. november 2016, klokken 21:38
Tror det er mulig å oppnå nær NEDC, men det er ikke lurt å innbille seg at den gjør det uansett vær og føre. De som er vant til elbil skjønner dette, men Ae vil tiltrekke seg en stor ny gruppe med kjøpere som da blir veldig skuffet når de ikke kan kjøre 500 km på vinterstid!

sylwester

NEDC er vel som MIPS på datamaskiner. Tallet kan brukes til å sammenlikne to biler, men det er misvisende at de verdiene er i km.
Har det ikke kommet en ny cycle som er nærmere EPA?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Amoss

Sitat fra: sylwester på tirsdag 29. november 2016, klokken 13:06
NEDC er vel som MIPS på datamaskiner. Tallet kan brukes til å sammenlikne to biler, men det er misvisende at de verdiene er i km.
Har det ikke kommet en ny cycle som er nærmere EPA?

Jo, mener å huske at den skal tas i bruk fra høsten 2017, men mener også at det var en innfasingsperiode over ett par år eller noe?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

bno

Sitat fra: Amoss på tirsdag 29. november 2016, klokken 13:22
Sitat fra: sylwester på tirsdag 29. november 2016, klokken 13:06
NEDC er vel som MIPS på datamaskiner. Tallet kan brukes til å sammenlikne to biler, men det er misvisende at de verdiene er i km.
Har det ikke kommet en ny cycle som er nærmere EPA?

Jo, mener å huske at den skal tas i bruk fra høsten 2017, men mener også at det var en innfasingsperiode over ett par år eller noe?

http://www.autoguide.com/auto-news/2016/09/chevy-bolt-can-go-255-miles-in-the-city-217-on-highway.html
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Jakal

Beklager et dumt spørsmål som kanskje er drøftet før, men på Amperaen er det en hendel bak rattet som regenerer batteriet i lav hastighet. Betyr det at batteriet faktisk lades når vi kjører i denne modusen, eller medfører det bare at batteriet tappes i mindre skala enn normal kjøring?

TB

Graden av Rengenering har mest med komfort å gjere. Engergien må komme frå ein stad. Om du har ein "gass-brems" kjøyrestil vil det bli regenerert ein del engergi, men denne er brukt frå batterier i forkant. Totalen blir dermed større forbruk enn ein meir rolig kjøyrestil, med mindre regenerert engergi.

Ved nedstigning vil det derimot lønne seg å lagre engergi i staden for å bruke bremseklosser.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

AmocoCadiz

En tilbakemelding på US Boltforum meldte at i L og ved bruk av hendel på ratt er det regen også under 5 mph helt ned til full stopp.

Og endelig uten creep, denne merkelige avarten arvet fra gamle automatgirkasser som ikke er spesielt logisk i en elbil , foruten å lage en trygg overgang for tidligere fossilbilister.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA