Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bug-report

Startet av John_Torvald, torsdag 26. januar 2017, klokken 23:42

« forrige - neste »

John_Torvald

Har fått liv i ein 106 som no startar og går, men som ikkje har stopp lys eller andre lys i dashbordet og fullstendig døde blinkly.

Har testa med flunka ny brytar, nytt rele og sjekka sikringar. Tatt stor reset av elektronikk, men får ikkje kontakt med lexia.

Nokon som har hint?


John_Torvald

Syndaren var nødlysbrytaren.

Nokon som har ein slik liggandes?

Elmo

#3
Sitat fra: John_Torvald på søndag 27. november 2016, klokken 16:59
Syndaren var nødlysbrytaren.

Nokon som har ein slik liggandes?

Du mener varselblink-kappen ikke sant?  Den har jeg. Fra samme bilen som du fikk lysreélet fra ;)

Har aldri opplevd at den har skapt slike problemet på PSA, men har opplevd det på en Escort 1998.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

John_Torvald

Jupp, er varsellyset :) Topp, kjem å hentar når det passar :)

Dashbordlysa er fortsatt døde utan at det går ut som at det var kontat problem på pærer..

Lexia er forsatt ikkje mulig å kople til.

Elmo

Dashbordlysa har dødd sakte men sikkert (ett og ett) på alle mine biler. I førstningen kan det hjelpe å slå hard i dasjbordet over instrumentpanelet, men det er jo ingen varig løsning ;)
Det er en drittjobb å ta ut instumentpanelet så jeg har aldri giddet å bytte pærene.

Noen få biler vil rett og slett ikke snakke med lexia, uten at jeg har funnet ut hvorfor.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Helge

Sitat fra: Elmo på mandag 28. november 2016, klokken 10:27
Det er en drittjobb å ta ut instumentpanelet så jeg har aldri giddet å bytte pærene.
Njaaa... gjorde det både på en 2001 P106E og en 2003 Saxo E (begge med airbag) nå i helga. På 106'en var det ikke nødvendig å ta av airbag og ratt heller, men er det på Saxoen. Brukte ca 45 minutter på Saxoen og enda kortere tid på 106'en. Nå er det nye lyspærer rund baut i begge bilenes speedometerinnsatser. Opplevde imidlertid at EN av de splitter nye lyspærene kjøpt fra Elfa var defekte  >:(

Med en ca 2 cm lang bit avkuttet gummislange med passende innvendig diameter som er bitte litt romslig utenpå lyspærene, går det som en hurtig lek å bytte alle pærene. Klem slangebiten sammen over pæren, trekk ut og slipp opp ...så ligger pæren på bordet.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Elmo

Sitat fra: Helge på mandag 28. november 2016, klokken 12:31
Njaaa... gjorde det både på en 2001 P106E og en 2003 Saxo E (begge med airbag) nå i helga.
Må vel snart "krype til korset" jeg og ???
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

John_Torvald

Har tatt ut panelet og sjekka pærene, desse er heile (!) Så er litt usikker på eg berre skal gje beng...

Det einaste er at eg skulle ha tatt vannservice og dette går jo ikkje utan lexia?


Elmo

Sitat fra: John_Torvald på mandag 28. november 2016, klokken 20:09
Det einaste er at eg skulle ha tatt vannservice og dette går jo ikkje utan lexia?

Funker Lexian din på den andre bilen?  Det hende kabelen streiker. BTDT >:(
Jeg har fått evLite til å fungere på èn bil som ikke "likte" Lexia
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

John_Torvald

Funkar topp på den andre... Mulig løysinga blir Evlite..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA