Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Prisøkning i Sverige

Startet av Gard_av_Porsgrunn, torsdag 08. desember 2016, klokken 11:18

« forrige - neste »

Gard_av_Porsgrunn

Hei!
Jeg hentet en Twizy i Sverige for en ukes tid siden. Jeg stusser litt på at noen er oppgitt med 8kw/11hk, mens andre er oppgitt med 13kw/17hk. (Vet at det også finnes en 4kw/5hk versjon som heter 45). Noen som vet om det faktisk finnes flere effekt-versjoner? Min var oppgitt med 11hk, men den har jo toppfart på 80 km/t osv.
Ellers veldig fornøyd. '13 modell demobil som hadde under 1700 km og jeg får tilbake svensk moms, så prisen ble fin også. Bluetooth, alarm, ryggesensor, panoramatak, alufelger, dører og vinduer har den også. :)
Nå blir det nok Powerbox på den om litt...

kaiat

Jeg ser at Renault Norge oppgir 8kW/11hk så det stemmer vel med det får vi tro. Neppe den store forskjellen uansett. ;)

Men fra Sverige? Da må du betale leie på batteriet da?

Gard_av_Porsgrunn

Sitat fra: kaiat på onsdag 19. oktober 2016, klokken 11:55
Jeg ser at Renault Norge oppgir 8kW/11hk så det stemmer vel med det får vi tro. Neppe den store forskjellen uansett. ;)

Men fra Sverige? Da må du betale leie på batteriet da?

Ja, jeg overfører leien til Norge. Jeg kan leie i ganske mange år før jeg kommer opp i det jeg måtte betalt for en Twizy i Norge og jeg har "garanti" (jeg eier jo ikke batteriet) og andre goder i hele leieperioden :)

Speeder

Zoe 43kW

Gard_av_Porsgrunn

Sitat fra: Speeder på onsdag 19. oktober 2016, klokken 20:45
Pris på kjøp og batterileie?

Prisen ble rundt 36K og batterileien avhenger av avtaletid og kjørelengde.
Prøver å legge ved prisliste her...

elektrolux

Så 436 kr + mva = 545 kr + ev. gebyrer + pålagt service kostnad blir fort til 8000 kr / år

Er det noen måte å avslutte denne avtalen uten å måtte kondemnere kjøretøyet?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Gard_av_Porsgrunn

Prisene er inkl. mva. og det er ingen avgifter utenom heller. Det er såvidt jeg vet ikke pålagt noen årlig service, men man skal selvsagt passe på at bil og batteri behandles etter anvisningene. Jeg har hørt at noen har sendt batteriet til utleier i Frankrike og slik avsluttet leieavtalen. Da kan man jo kjøpe eget batteri. Man vil da få en begrenset garanti på dette selvsagt. Leier man, så ligger ansvaret for rep./bytte av defekt batteri hos utleier.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA