Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Usikker på hvilken e-Golf

Startet av foouser, mandag 23. januar 2017, klokken 12:30

« forrige - neste »

foouser

Hei!

Jeg er på jakt etter en brukt nissan leaf. Ønsker at den skal være en 2013(g2)-2014 modell, 100% norsk utgave og med varmepumpe, dvs. Accenta eller høyere. Har et budsjett på 150-180k.

Hva tror dere om denne finn-annonsen? Er den fornuftig priset?
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86375220

tomrh

Dette er en 1. gen Leaf uten varmepumpe. Sees på bilde 14.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

foouser

Takk for hjelp! Villedende markedsføring altså, de nevner varmepumpe i teksten..

Sent from my Nexus 6 using Tapatalk


tomrh

De skriver:
Sitat
Nissan Leaf selges! Norsk bil – dette betyr følgende:
- «Cold Specification» betyr at bilen er utstyrt med lyktespylere og varmepakke/varmepumpe på batteriet (dette leveres kun på norske, svenske og finske biler) og sørger for at bilen fungerer under kalde norske forhold
Har aldri hørt om varmepumpe på batteriet. Alle norsksolgte Leaf selges med en nødoppvarming av batteriet som trer i kraft under 20 minus mens bilen står på lading - en nødvendighet for at bilen i det hele tatt skal være kjørbar/ladbar i slike temperaturer. Ordet "varmepumpe" er nok puttet inn for å skape forhåpninger ja. For 1. gen 2013 mod er vanskeligere å selge til "rett" pris, folk kjøper heller en billigere 2012-mod. Annonsen har sladded bilnr (står bare "BRUKTBIL"), virker jo bare mistenkelig egentlig.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

DBR

Sitat fra: tomrh på onsdag 23. november 2016, klokken 22:23
Dette er en 1. gen Leaf uten varmepumpe. Sees på bilde 14.
Hvordan ser du at det er 1gen på bilde 14?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


kodalse

Sitat fra: DBR på torsdag 24. november 2016, klokken 10:27
Hvordan ser du at det er 1gen på bilde 14?

2013 (G2) Har Heat knapp på venstre side og defroster til høyre.
Dette er en tidlig 2013 modell, samme spesifikasjon som 2012 modell.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Øystein16

Eg passar på ein bruktimportert LEAF (Tyskland) som skal vera 2013-modell - muligens Acenta. Den manglar varme i setene, men har AC på venstre side (då varmepumpe?). Under cruisekontroll-knappane er det ein ECO-knapp, ser det manglar på rattet i den i Finn-anonsa.

AppleKnocker

BNH Follo er en autorisert Nissan forhandler. Det er skuffende at de ikke klarer å gi riktig informasjon om produkter de burde kjenne godt. Jeg har opplevd at en av salgssjefene for bruktbil hos BNH har forsøkt å overbevise meg om at det ikke er forskjell på Leaf gen 1 og 2. Diskusjonen endte med at han ble sint.

Enten er de inkompetente, eller så forsøker de bevist å lure folk.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Mazzbot

Jeg har en 2015 eu modell tekna . Overhodet ikke noe forskjell på en eu modell og norsk . Kun litt annerledes garanti .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

elektrolux

Sitat fra: AppleKnocker på torsdag 24. november 2016, klokken 13:52
Diskusjonen endte med at han ble sint.

Enten er de inkompetente, eller så forsøker de bevist å lure folk.

Sint=Inkompetent ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ebe

Ser også på bilde 16 at den mangler mulighet til å låse ladekabelen i bilen, noe som 2. gen har.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

foouser

Sendte klage på annonsen der jeg påpekte at bilen ikke har varmepumpe. Fikk følgende svar ;)

Takk for din henvendelse på vår Nissan Leaf. 

Hvis du leser teksten så står det varmepakke / varmepumpe som er det som tilsier om det er en nordisk versjon eller ikke samt lyktespylere. Teksten er en ren informasjon om hva biler som har nordisk pakke inneholder. Bilen du referer til har varmepakke. 

Vi kan ikke se at informasjonstekst på noen måte er villedende. 

Vi selger ikke generasjon 1 som generasjon 2 så det er sagt.


Sent from my Nexus 6 using Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA