Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf

Startet av thewinmedi, fredag 06. januar 2017, klokken 13:28

« forrige - neste »

thewinmedi

Hei, har en E Golf 2016 modell som før senket speilene ned når man skulle rygge. Nå skjer ikke dette lengre, har sett om dette er slått av i innstillinger, men det er ikke det. Noen som har opplevd dette?


har også regnsensor på bilen, der jeg føler den ikke gir nytte. Det er jo disse trinnene på spaken for vindusviskerene. Føler disse trinnene er for forskjellig hastighet på vindusviskerne og ikke følsomheten. Om jeg har på øverste trinn så vil det gå i hurtigere hastighet, med samme hastighet hele tiden. Altså den vil ikke gå fortere når det regner mer på ruten, eller gå saktere når det regner mindre.

Hva er deres erfaring?

Vronn

#1
Velgeren på førerdøra står på høyre speil? Om ikke så må den d.

Regnsensoren funker ok men er lysår unna hva min gamle 2001 mod BMW hadde. Den var mye mere stabil og korrekt mht på hvor mye d regnet..

thewinmedi

Oja! Mulig den står i midten!
Men hva tenker du om vindusviskeren? Hvordan er det hos deg?

Ove

Av og til må jeg slå vindusviskeren over på konstant visking og ned igjen for å få intervallen igang, når den ikke reagerer.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

gamer73

Sitat fra: Ove på mandag 14. november 2016, klokken 22:52
Av og til må jeg slå vindusviskeren over på konstant visking og ned igjen for å få intervallen igang, når den ikke reagerer.

samme her, og jeg tror desverre bare det er sånn det er på golfen. Jeg hadde min inne for å se på dette problemet og dem fant ingen feil. La oss si det slik, systemet er nok blandt dem "billigste" løsningene på den fronten. Regnsensoren er ikke akkurat presis. Den funker men den er ELENDIG i forhold til f.eks mazda 6 2014 model sine, som var tilnærmet perfekt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA