Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S på finn.no

Startet av Teslanewbie, fredag 19. desember 2014, klokken 17:48

« forrige - neste »

Muffinman

#105
Merkelige greier dette med lading. I dag var de 10 ladeplassene i parkeringskjelleren på Sirkus i Trondheim nesten fulle, og jeg som kom langveisfra tok den siste. Alle ladet, bortsett fra en Tesla som hadde kjørt inn mot uttaket med fronten. Det var kanskje 150 ledige plasser i umiddelbar nærhet, og mange av de vesentlig nærmere inngangen enn ladeplassene. Videre koblet jeg meg på superlader på Klett for et raskt påfyll, og delte stolpe med ei gråhåret dame i en ny TMX. Tenkte at her blir det ikke mye fart å få, men fikk 114kW. Hun satt der når fremdeles når jeg dro, hun var sikkert på "stasjonen" for å fylle opp...

Forrige gang jeg var på samme trakter var det tilløp til kjeftbruk ved chademoladeren på Klett...

Er nok mye folkeoppdragelse som må gjøres i elektrifisering av bilparken ser det ut som :)

tiger``n

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 30. november 2016, klokken 18:42
Enig.  Plugger alltid i ladekabelen, selv om batteriet er fullt.
Perfekt, oppta en ladeplass man ikke trenger.
Bidrar til å forbedre et tvilsomt og fortjent dårlig rykte på mange elbilfolk.

Tuxedo

#107
Sitat fra: tiger``n på onsdag 30. november 2016, klokken 20:22
Sitat fra: Tuxedo på onsdag 30. november 2016, klokken 18:42
Enig.  Plugger alltid i ladekabelen, selv om batteriet er fullt.
Perfekt, oppta en ladeplass man ikke trenger.
Bidrar til å forbedre et tvilsomt og fortjent dårlig rykte på mange elbilfolk.
Det var en spøk, da  ;) Det poengterte bare hvor vanskelig det vil være å bøtlegge biler som ikke lader...
Om kabelen står i eller ikke, har lite med lading eller ladebehov å gjøre.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

zbk

Tror eneste løsning er at det er dyrere å parkere på ladeplass enn andre steder. Std. avgift ved lading, gratis eller halv pris på andre plasser samt ladeplikt. I tillegg må ladepunktene plasseres så avsides som praktisk mulig i anlegget.

Alt for mange drittsekker der ute til at man kan basere seg på normal folkeskikk.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

GOS

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 30. november 2016, klokken 22:31
Sitat fra: tiger``n på onsdag 30. november 2016, klokken 20:22
Sitat fra: Tuxedo på onsdag 30. november 2016, klokken 18:42
Enig.  Plugger alltid i ladekabelen, selv om batteriet er fullt.
Perfekt, oppta en ladeplass man ikke trenger.
Bidrar til å forbedre et tvilsomt og fortjent dårlig rykte på mange elbilfolk.
Det var en spøk, da  ;) Det poengterte bare hvor vanskelig det vil være å bøtlegge biler som ikke lader...
Om kabelen står i eller ikke, har lite med lading eller ladebehov å gjøre.

Men det er nok ikke mange som hadde giddet å plugge i kabelen og ikke lade (for å unngå bot) istedenfor å parkere gratis noen meter bortenfor og slippe å styre med kabelen.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Tuxedo

Sitat fra: GOS på onsdag 30. november 2016, klokken 22:59
Men det er nok ikke mange som hadde giddet å plugge i kabelen og ikke lade (for å unngå bot) istedenfor å parkere gratis noen meter bortenfor og slippe å styre med kabelen.
Nei, naturligvis ikke.  Problemet oppstår når det ikke er noen ledige plasser i nærheten, noe som f.eks. stort sett alltid er tilfellet i Oslo sentrum.  Der er det til gjengjeld mange elbil-plasser.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

GOS

Sitat fra: Tuxedo på torsdag 01. desember 2016, klokken 01:25
Nei, naturligvis ikke.  Problemet oppstår når det ikke er noen ledige plasser i nærheten, noe som f.eks. stort sett alltid er tilfellet i Oslo sentrum.  Der er det til gjengjeld mange elbil-plasser.

Uansett, så synes jeg det er helt feil og ønsker de botlegges fortere enn svint, de er ment å lades fra ikke ren parkeringsplass. Har også problemer med å skjønne at det er slik overflod med el-bil ladeplasser i Oslo.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

automat

Problemet i Oslo sentrum er at vanlige p-plasser er begrenset til 2 timer, mens man kan stå hele dagen på en ladeplass. Valget blir ikke så vanskelig når alternativet er å svi av hundrelapper i et parkeringshus. Å måtte koble til ladekabelen for syns skyld tror jeg neppe vil stoppe de som egentlig kun er ute etter parkering i dette tilfellet.
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA