Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av GRS, tirsdag 31. januar 2017, klokken 19:48

« forrige - neste »

TM

Sitat fra: LMOR på torsdag 01. desember 2016, klokken 09:14
Sitat fra: TM på torsdag 01. desember 2016, klokken 08:41
Den nye får full LED hovedlys
Altså det samme som i3.
Det skal være nær og fjernlys. Er usikker på om det er apdaptiv.

KapteinLefso

Vi prøvekjørte også eGolf først. Likte den, en bra bil på alle måter, uten noe galt å sitte fingen på. Det var imidlertid ingenting spesielt med den, følte egentlig ingenting etter å ha prøvd den, og rekkevidden var litt kort.

Etter en stund prøvde vi en i3. Det ga en helt annen følelse. En spennende bil, knallgod å kjøre! Valget var enkelt etter prøvekjøringen.
2017 BMW i3

Klykken

Sitat fra: LMOR på torsdag 01. desember 2016, klokken 08:30
Og e-Golf har vel ikke bedre fjernlys? Begge har halogen, og en kan bytte til alternative pærer som er sterkere. For mange spiller fjernlysene liten rolle. Har i løpet av snart 3år brukt dem maks 1 time tilsammen. LED lysene er meget bra.
Sett fjernlysene i tåkelysplassen på e-golfen, så blir de mer sammenlignbare. Fjernlysa på i3 kunne like gjerne vært stearinlys, for de er helt tragisk dårlige kombinert med de fantastiske LED-nærlysene den leveres med, og i tillegg til at fjernlysene er fattige halogenpærer (!!) er de plassert alt for lavt. De fungerer absolutt ikke til formålet spør du meg, og burde strengt talt vært ulovlige.
Når bilen i tillegg mangler lyktespylere ender man med at alt av lys faktisk KLABBER TIL når det er litt vått snødrev eller saltspruten står.

Jeg bor på landet og kjører i stort sett i blinde fra november til februar. Dette er helt klart mitt STØRSTE ankepunkt til bilen.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Absolutt enig i at fjernlysene er for dårlige, ikke misforstå meg. Markedsmateriellet lovet oss full LED og en adaptiv oppførsel som vi ikke har fått.
Men noen av oss trenger det ikke i praksis, og med bytte til bedre pærer, så virker det godt nok for de fleste. Forskjellen blir nok mer ekstrem siden nærlysene er så kraftige.
På min kommende i5, er det både laserlys og infrarødt kamera  :D
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

GRS

@ model3citizen

He he. Det har jeg ikke tenkt på....Tror du har rett. :)


  • Bakhjulsdrift
  • Midtmotor
  • Rask
  • 20´ hjul
  • Skinn
  • MYE carbon
  • OG 350 000.....

Hva er det man ikke kan like her som bilentusiast? 8)
TM3P sort/sort

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA