Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøp av P85/ P85+ (Spørsmål jeg ikke helt finner ut av)

Startet av LMOR, onsdag 13. juli 2016, klokken 20:04

« forrige - neste »

LMOR

Du bør kunne klare bedre enn det, men greit å ha det som wost case. Det viktigste er å stoppe ladingen før 90%. På en så lang tur vil forbruket gå mot "normalt" etter hvert, selv om det er kaldt, og det samme med ladehastigheten.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Egil Fonn

Sitat fra: LMOR på søndag 28. august 2016, klokken 17:20
Kjørte en del av begge veier med soltak oppe og AC av. Er rimelig sikker på at jeg sparer på det, hvis alternativet er å kjøle ned kupeen med AC.

Ikke så aktuelt med åpent soltak på denne årstiden, men min erfaring med tesla er at kjøring met åpent soltak i 80km/t øker forbruket med over 10%. Kjøring med ac kun 2-3%. Er farten lav vil regnestykket bli et annet og åpent soltak kan gi bedre resultat.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

LMOR

Tror forskjellen på i3 er mindre, siden i3 i utgangspunktet har høy luftmostand, men dette var i tillegg en tur over fjellet. Du cruiser ikke akkurat over i 80km/t.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

02jan

Tesla har pano tak, mens i3 kun luke.  på langtur vil man nok bytte på å kjøre luke helt åpen og  delevis igjen ,samt bruke vippefunksjonen.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

LMOR

Sitat fra: 02jan på fredag 18. november 2016, klokken 08:39
Tesla har pano tak, mens i3 kun luke.  på langtur vil man nok bytte på å kjøre luke helt åpen og  delevis igjen ,samt bruke vippefunksjonen.
Akkurat som jeg gjorde på denne turen.
Et annet ting er at når du kommer opp mot 80km/t, så bråker det i meste laget med luken åpen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA