Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Calling P85D owners world-wide

Startet av Muffinman, onsdag 23. september 2015, klokken 13:17

« forrige - neste »

nr1rayner

Merkelig det der, ser flere snakker om økt forbruk i regn. Det har jeg strengt tatt ikke sett annet enn til klima, som gjerne må ha mer vifte og varme/ac for å holde dugg unna.
Selvsagt, hvis man kjører i dype hjulspor og de er fylt til randen med vann er det høyere motstand..

Men, det jeg definitivt har funnet er at jevn hastighet er best for lavt forbruk.
Om terrenget går litt opp og ned har egentlig ikke så utrolig mye å si, da regen ser ut til å være rundt 90% effektiv.
Jeg hadde noe sånt som 20-30% høyere forbruk med å justere hastighet etter terreng kontra å holde mest mulig jevn hastighet i en test  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

gamleboyen

Min erfaring er at opp og ned har veldig mye å si på Passat GTE. Opp en "bratt" bakke på 2 km kan gjerne ta 5-6 km på batteriet, men ned samme bakke gir maks 1 km tilbake på regenerering.

OlafGTE

Mistenker at det er fordi GTE med sitt lille sakte-ladende batteri ikke klarer å putte energien inn på batteriet like fort som den kommer inn.

Hvor det da blir av energien vet jeg ikke, kanskje den går ut i radiatoren?

I slakere nedoverbakke eller saktere fart kan det hende at regenereringen vil være mer effektiv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA