Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Historien om Bridgestone & Nokian som gjorde i3en så følsom...

Startet av Robert Sund, torsdag 01. desember 2016, klokken 20:36

« forrige - neste »

Robert Sund

Jeg så flere lifter som stod å remjet midt i byen, i timesvis i strekk. Og de flyttet bare kurven noen sekunder av gangen, med flere minutters mellomrom! Dette må da være det letteste kjøretøyet som finnes å få over på batteri (der man ikke kan benytte støpsel).

Absurd.

asgeirn

De liftene jeg har leid har alle gått på batteri og skjøteledning.
2015 Zoe R240 Supercharge
2014 Model S 85

nr1rayner

Og søppelbiler, busser på tomgang på holdeplass, lastebiler som holder motoren igang (mye pga sløv sjåfør, men også) for å holde liften igang osv osv osv..

Det er vel tydelig at bensin/diesel er for billig til at man trenger å spare på det i slike tilfeller. Man kunne spart MYE på elektrifisering, helt eller hybrid-løsning på mange kjøretøy og utstyr.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

JEG

Søppelbiler går normalt en del km, og trenger en del energi til komprimator, og er vel derfor foreløpig ikke veldig aktuelt?

Amoss

Sitat fra: JEG på fredag 04. november 2016, klokken 18:52
Søppelbiler går normalt en del km, og trenger en del energi til komprimator, og er vel derfor foreløpig ikke veldig aktuelt?
http://www.digitaltrends.com/cars/tesla-cofounder-teams-with-mac-trucks-on-hybrid-garbage-truck/

(I etterkant har det kommet rapporter om at de muligens går over til hydrogen istedet mener jeg å ha sett)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

JEG

Her var det vel snakk om noe som var aktuelt og gjennomførbart nå.  Det er nok ikke elektrisk søppelbil

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk


Carl Anton Stenling

En del av de nye søppelbilene i Oslo har visstnok elektrisk komprimator.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Amoss

Sitat fra: JEG på fredag 04. november 2016, klokken 20:53
Her var det vel snakk om noe som var aktuelt og gjennomførbart nå.  Det er nok ikke elektrisk søppelbil

Nja, folkene bak denne mente da at det var gjennomførbart nå?  Rett nok ikke hel-elektrisk, men i det minste hybrid - og heller ikke bare med den gamle diesel motoren som generator. Og ja, det er søppelbil det er snakk om.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA