Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bytte av Drive Unit - hva får du?

Startet av elektrolux, tirsdag 13. desember 2016, klokken 21:19

« forrige - neste »

elektrolux

Norske regler for Range Extender betyr at så snart en har en stempeldreven generator ombord klassifiseres kjøretøyet som hybrid og elbilinsentivene elimineres.

En kan lese hva som står i forskriften for "Engangsavgift på motorvogner" her

Det primære er §6 pkt.9:
"motorvogner som bare bruker elektrisitet til fremdrift, herunder motorvogner hvor elektrisiteten er produsert i brenselsceller. Fritaket omfatter ikke tilfeller hvor batteri under kjøring tilføres strøm ved bruk av en ekstern stempeldrevet forbrenningsmotor"


Nå kan dette bli historie med denne:

http://newatlas.com/delta-mitre-micro-turbine/45438/?li_source=LI&li_medium=default-widget

Byttes den stempeldrevne generatoren i f.eks BMS sin i3 ut med denne bør en altså kunne få uendelig rekkevidde og EK skilt, altså i både pose og sekk. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

goggo

Denne hadde vært fantastisk i en trilling hvis vekt og størrelse gjør at den passer i bagasjerommet.
Hvis den kan kjøres på en passende biofuel, og hvis den i tillegg til ekstra rekkevidde også kan produsere litt varme til kupeen så blir det jo flott :)
Men de bråker kanskje noe infernalsk disse turbinene?

Forsøkte å finne noen spesifikasjoner mht vekt, størrelse, effektivitet etc, men det var lite å finne på hjemmesiden deres. 
Eneste jeg fant var link til denne videoen.




mvh
Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

elektrolux

Virker som firmaet er i utviklingsfasen.

Kunne vært lurt å tipse dem om de særnorske reglene og testet disse med en ombygget REX i3.

Det kunne gitt selskapet god kapitaltilstrømning, og norske kunder en gunstig hybridløsning.

Bet meg merke i at dette skulle gi snillere avgasser, så kanskje det er grunnen til at norske myndigheter skiller mellom stempeldrevne og ikke stempeldrevne generatorer? :D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA