Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla aksjer

Startet av Dnn ., onsdag 19. oktober 2016, klokken 09:13

« forrige - neste »

petersv

Jeg har en komplett aksling med motor og diff. Kontroller og håndgass har jeg og. Si ifra hvis du er interessert. Da har du alt ferdig for framdrift.

Send meg en PM eller epost gjennom forumet om det er interessant.

elektrolux

Lekker sak.

Har lett mye etter noe slikt. Hva er effekt og nominell spenning?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

petersv


Elmo

Den likner på den Bosonic har tatt utgangspunkt i her (bilder i orginaltråden - trykk på sitat-linken).

Sitat fra: bosonic på torsdag 20. juni 2013, klokken 00:06
Kjøpte for lenge siden en "elektrisk aksling" fra Surpluscenter som var tiltenkt å brukes på en elektrisk trillebåre. Da jeg i våres kom over noe gjenbruksmetall som passet perfekt til prosjektet satte jeg i gang og bygget ferdig trillebåren. Alle delene er skrudd i sammen.
Motoren er en vanlig DC PM, med nom. spenning 24V, som yter beskjedne 0,25 Hk. Controlleren er kjøpt på Ebay og har benevnelsen YK 43. Den er på 1000W og passer fint til motoren. Nominelt strømtrekk er 12A, og motoren peaker på 94A. Har kjørt med godt lass i kraftige motbakker i terrenget men automatsikringen på 35A holder fint.
Batteriene er påsatt XT60 kontakter for enkelt å kunne skiftes. Akslingen er beregnet til bruk på kjøretøy med maks 600kg, så den er rikelig overdimensjonert til dette formålet. Hjulene, som har plastfelger, kommer også fra Surpluscenter, men jeg vil gå til anskaffelse av nye hjul med stål felger for å unngå havari.
Trillebåren er primært bygget med tanke på å kjøre 50cm vedkubber fra hogstplass i skogen til næmeste "bilvei", og har til fulle vist sin effektivitet. Noe rydding av skogsbunnen er påkrevet, men moderate ujevnheter takler den fint. Kjørte nylig ut ca 3500 liter med virke ( ca 200 vedkubber) og er kjempefornøyd.
For å enkelt kunne justere hastigheten på motoren har jeg koblet en 7 gir sykkelshifter til en Thumb Throttle. Dette viser seg å fungere meget bra.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

petersv

Stemmer på en prikk. Kjøpte den til eksakt det formålet.

Her er komplett spekk:

Power Output: 280-400W
Max. power output: more than 780W
Output Speed: 170-218RPM
Ratio: 20:1
Free Load Current: 2A
On Load Current: 13-20A
Free load Noise: 66DB
On Load Torque: 14-24N.m
On Load Speed: 165-175rpm
Vibration: less than 5UM
Axle leaway: 0.1-0.6mm
Motor diameter: 82mm
Tire size: 10", 12"
Net weight: 9.8kg
Load capacity: 150kg
Packing size: 67*24*21cm

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA