Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nye E-golf

Startet av Jejl, fredag 23. desember 2016, klokken 19:21

« forrige - neste »

Jejl

Har nå fått skiftet 3 stk 12V batteri på bilen, og har begynt på batteri nr 4. P85 fra sept13 kjørt 62 000km.
Skal disse batteriene virkelig ikke vare lengre enn 1 år/20 000km?

Brede

Jeg kjørte 42.000km på mitt første batteri og dette ble skiftet på service i mai i år da det lå inne en utbytting av denne batchen av batterier.

RaBalder

Jeg skal bytte mitt nå etter drøye 2.5 år. Første bytte så langt jeg vet.

OleJA

Så vidt jeg vet så har min Sept 13 P85 fremdeles det orginale 12V batteriet. Tror det har stor betydning for levetiden hvorvidt en benytter 'Power saving on'. Da sparer man en god del ladesykler på 12V batteriet.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Muffinman

Min 2013 med 113k på telleren har originalt batteri, og har aldri hatt noen strømsparing påslått. I tillegg trekker to dashkameraer strøm 24/7 fra batteriet.

Men jeg var veldig påpasselig med lading den første vinteren i perioden ting ikke ville virke. Lot aldri bilen lade ferdig før kjøring, brukte ikke planlagt lading eller noe slik. Feilen gjorde jo at alt koblet seg fra slik at 12v batteriet ble utladet under visse omstendigheter. Har man en slik dyp utladning er det nok banesåret for batteriet, og det vil streike før eller siden.

nortrahof

Det er pussig at dette batteriet er med gammel "blyteknologi"?
Da TM er "frontrunner" på lithiumteknologi, hadde jeg forventet en slik type batteri som tåler gjentatte dyputladinger bedre. - Kanskje det kommer (med innbygget elektronikk for lading og beskyttelse)?

Måtte bytte første 12V-batteri etter 18 mnd. og ca. 17500 km.
VW E-UP nov. 2013 -> april 2017
TMS S85D mars 2015
VW E-Golf mai 2017

Muffinman

Sitat fra: nortrahof på torsdag 03. november 2016, klokken 14:53
Det er pussig at dette batteriet er med gammel "blyteknologi"?
Da TM er "frontrunner" på lithiumteknologi, hadde jeg forventet en slik type batteri som tåler gjentatte dyputladinger bedre. - Kanskje det kommer (med innbygget elektronikk for lading og beskyttelse)?


Problematikken her er vel at man måtte temperert det for å tåle lading, og kontinuerlig høy SOC? Det er jo heller ikke meningen at det skal forekomme dype utladninger da 12v batteriet bare skal fungere som en liten buffer mellom DC-DC konverterens innkoblinger.

Alfa Bergen

77000 km S85 fra nov 2013. Ikke hatt problemer med batteriet
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Roma

Mars 2014 s85. 52000km. Ikke byttet batteri enda.

I likhet med andre så har jeg også energy savings on.

GOS

S85, Juni 2014, ble skiftet i vår da den var kjørt ca 30.000. Alltid Energy Save on, og Allways Connected alltid av.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Tuxedo

Originalbatteri fra 2013, drøyt 40 000 km, aldri hatt energy save på.  Ingen problemer så langt.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Dag A.

Orginalbatteri fra mars 2015, ingen problemer overhodet.
Bilen skal inn på service neste mandag, men de har ikke nevnt noe om dette.

Hvordan oppleves problemene??
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

RaBalder

Sitat fra: Dag A. på fredag 04. november 2016, klokken 20:43
:
Hvordan oppleves problemene??

Feilmelding som lyser hele tiden på lille-skjermen.
   12V low, få byttet så snart som mulig.

Så da havner man i vanlig kø for verksted-tjenester hvor det tar 2-3 måneder før man får gjort noe med det.

Samtidig er dette en så alvorlig feilmelding at dem ikke tør oppgradere firmware. Så en oppgradering til 8.0 blokkeres i øyeblikket av et dårlig 12V batteri på min bil.

Skjøteledning

Noen som vet hvordan dette 12 V batteriet blir ladet opp. Jeg trodde at det også ville få tilført lading når bilen var koblet på en strømkilde og det store batteriet mottok lading og etter behov fra det store batteriet under kjøring.

Cronos

Sept 2013 P85 - 63000 km - byttet for første gang i oktober 16.

Mener jeg har power saving på.










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA