Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Forkortelser

Startet av El-sa, onsdag 07. desember 2016, klokken 07:24

« forrige - neste »

minim

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 18:52
Sitat fra: thoru på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 17:25
hvor mye koster et sånt vern egentlig?

Jeg tar 1100,- for B-vernet og 150,- for automatsikring. Halve prisen av kombinert altså, men det går med en modul ekstra da (6 mot 5).

Ordinærpris hos Ahlsell er 9000kr :D Nå har jo omtrent halle 70-80% rabatt riktignok, men artig at de kaller det for ordinærpris..
-TMS 85D
-03 VW Polo

jkirkebo

Sitat fra: Nuvolari på fredag 04. november 2016, klokken 15:16
Jeg hadde kjøpt din boks Kirkebø slik jeg pleier å gjøre men jeg har credits hos Tesla jeg må bruke opp :)

Det skjønner jeg veldig godt ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: Sven-E på fredag 04. november 2016, klokken 19:28
Sitat fra: jkirkebo på fredag 04. november 2016, klokken 12:09
For de som vil ha en CEE-løsning og helst ikke vil betale prisene elektriker som regel skal ha for B-vern får jeg inn denne på lager i slutten av måneden: http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner
Det blir jo smør på flesk med B-vern 2 ganger da.
Setter man opp en kurs som er ment å bruke for lading av elbil, så skal den ha B-vern i henhold til forklaringen fra Griffel.

Det er ulempen selvsagt. Men for at den skal være godkjent som Mode 2 må den ha integrert B-vern. CEE-utgaven er derfor i hovedsak beregnet på de som allerede har et CEE-uttak uten B-vern som de vil bruke.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Mazzbot

Når fruen får elbil så tenker jeg å investere I en ladestasjon , men lurer på siden elektriker skal ha opp mot 4000 kr for kun b vern .. om det har samme effekt å kjøpe en ladestasjon med Integrert B vern . Blir 16A /3.7 kw . Koblet til CEE eller direkte til strømnettet ? Hva koster din sånn kirkebø når du får den inn ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Griffel

Sitat fra: Mazzbot på lørdag 05. november 2016, klokken 15:29
Når fruen får elbil så tenker jeg å investere I en ladestasjon , men lurer på siden elektriker skal ha opp mot 4000 kr for kun b vern .. om det har samme effekt å kjøpe en ladestasjon med Integrert B vern . Blir 16A /3.7 kw . Koblet til CEE eller direkte til strømnettet ? Hva koster din sånn kirkebø når du får den inn ?
Kobler du via CEE må du uansett ha B-vern i sikringskapet, noe du slipper om en ladestasjon med B-vern kobles fast.

Det finnes to løsninger på B-vern i ladestasjonen. En med kun RCD-DC disse kobles til en kurs med standard kombivern, den andre med et komplett B-vern disse kobles til en automatsikring.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

jkirkebo

Sitat fra: Mazzbot på lørdag 05. november 2016, klokken 15:29
Når fruen får elbil så tenker jeg å investere I en ladestasjon , men lurer på siden elektriker skal ha opp mot 4000 kr for kun b vern .. om det har samme effekt å kjøpe en ladestasjon med Integrert B vern . Blir 16A /3.7 kw . Koblet til CEE eller direkte til strømnettet ? Hva koster din sånn kirkebø når du får den inn ?

Du finner prisene på ladestasjonene her: http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner

Pris på B.vern: http://www.ladespesialisten.no/index.php/installasjonsmateriell
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA