Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tid fra produksjon til levering?

Startet av espenri, søndag 11. september 2016, klokken 08:44

« forrige - neste »

espenri

Hei, skulle for første gang lade på kommunal ladestolpe i dag, type låst med nøkkel, men som sto åpen (har ikke nøkkel, bare ladebrikke). Det var to punkter med schuko og tilhørende automatsikringer, men jeg fikk ikke liv i noen av dem. Prøvde også å plugge inn ladeklatten og trykke inn knappen i hjørnet som skal registrere at døren er lukket, men til ingen nytte.

Er det jeg som har gjort noe feil her eller bør jeg melde den som defekt til kommunen?

/Espen

Kim Morten

Jeg har ikke fått strøm der uten å låse skapet  :-\
Sort E-Golf
Oslo

espenri

Det sto en bil plugga inn i nabostolpen uten at den var låst, så heller ikke ut som det var noe bryter eller lignende i låsen. Nabostolpen lyste også på toppen, det gjorde ikke denne... Får vel kanskje uansett skaffe meg nøkkel, de bør vel helst være låst disse stolpene...

Elmo

Sitat fra: espenri på tirsdag 12. juli 2016, klokken 12:28
. . .  trykke inn knappen i hjørnet som skal registrere at døren er lukket, men til ingen nytte.

Det  er den som skal få igang ladingen. Låsen er helt mekanisk.

Minner forøvrig om å melde feil til Bymiljøetatens døgnåpne vaktsentral på 23482100 !
Sitat fra: Elmo på søndag 24. mars 2013, klokken 11:31
Nummeret til Bymiljøetaten i Oslo for melding av feil på ladestolper har vært nevnt i ulike tråder fra tid til annen, men jeg vil dele en gladhistorie om nettopp det.

Jeg skulle på en tilstelning i Oslo sist fredag kveld. Tok elbilen med relativt lav ladeprosent vel vitende om at den kunne lade over natten og være klar for henting lørdag formiddag.
Ladeplassen i Bernt Ankersgate passet supert, men da jeg kom dit var stolpen død. Nærmeste alternativer er Stenersgata som ikke er gratis og Hammersborggata som har maks 3 timer og egentlig hadde jeg ikke tid til å gå tilbake fra noen av dem.

Så jeg parkerte og plugget inn og ringte Bymiljøetatens døgnåpne vaktsentral på 23482100 mens jeg gikk derfra. Han som svarte kunne ikke love at den ville bli fikset kjapt en fredag kveld, men skulle prøve. Jeg var unektelig litt spent da jeg skulle hente bilen lørdag i 12 tiden.
Men der fant jeg bilen fulladet. Fantastisk service !
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

alda

Imponerande service från Oslo Kommune!

Felanmälde en laddstolpe kl. 12.28 i dag, när jag var ute och flyttade bilen kl. 14.10 var den fixad!  :D
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Lasse Nessøe

På Grønland i Oslo er det gjenganger. Mye herverk på stolpene. Jeg har med gaffateip i bilen da det ofte er låsen som ødelegges. Når døren holdes igjen kommer strømmen. Har også opplevd stolper som er helt defekte, men det er heldigvis sjelden :)

AmocoCadiz

Sitat fra: alda på onsdag 26. oktober 2016, klokken 14:43
Imponerande service från Oslo Kommune!

Felanmälde en laddstolpe kl. 12.28 i dag, när jag var ute och flyttade bilen kl. 14.10 var den fixad!  :D
Bra de er raske, mye av feilfiksing gjøres vel fjernstyrt, spesiellt omstart av stolpen, det pleier å fikse mange feilmeldinger på stolpen.
Men ja lurt å kontakte Bymiljøetaten, skjer det stadig feil på en stolpe bytter de den kanske raskere ut også hvis folk har meldt fra.

Philip Marlowe

Jeg har inntrykk av at det er lite feil med de nye stolpene, men at de gamle lokk og schuko er mer utsatt.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Christopher Neumann Ruud

Jeg har opplevd at de nye Type-2- stolpene, spesielt der jeg lader ofte (Havreveien) starter på nytt i tide og utide, og problemet da er at signalet forsvinner og man må fysisk plugge ut og inn ledningen i stolpa for å få restarta lading. Litt kjipt når dette ofte skjer 03.00 på natta og stasjonen er 10 minutters gange unna... Noen flere som har opplevd dette?

AmocoCadiz

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 15. november 2016, klokken 08:14
Jeg har opplevd at de nye Type-2- stolpene, spesielt der jeg lader ofte (Havreveien) starter på nytt i tide og utide, og problemet da er at signalet forsvinner og man må fysisk plugge ut og inn ledningen i stolpa for å få restarta lading. Litt kjipt når dette ofte skjer 03.00 på natta og stasjonen er 10 minutters gange unna... Noen flere som har opplevd dette?
Noen få ganger, stort sett de dagene en virkelig trengte fulladet bil...har da kommet til delvis ladet bil med stoppet lading og hvitt signal i stolpen, men om grunnen er stolpen som restarter eller vært yttre påvirkning av folk på ladekabel eller stolpe er jeg usikker på

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA