Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: "Elbileiere lader brannfarlig"

Startet av Martinio, fredag 02. desember 2016, klokken 08:59

« forrige - neste »

Martinio

Hei, alle sammen! Jeg har hatt en Leaf i omtrent 8 måneder nå, og i det jeg tok service i dag slengte jeg på denne aktiveringen av Carwings/NissanConnect. Får det ikke til, forsøkt masse og lenge. Teksten vedlagt under sendte jeg til kundeservice nettopp, og håper selvsagt at de kan finne en løsning. Ettersom jeg har sett tidligere poster (har søkt google rundt og opp-ned for å finne løsning uten hell) hvor kunderservice og IT ikke har klart å løse dette problemet, forsøker jeg å fiske her etter hell. Tusen takk for at dere tar dere tid til å forsøke å hjelpe en stakkars og svært utålmodig, samt frustrert sjel.

"Jeg har prøvd ALT. Vennligst oppklar og forklar, takk.. :)

Jeg kan også nevne at jeg er litt skeptisk til innloggingen. Det står på e-post etter aktivering (lenge siden) og på nettsidene at jeg skal bruke "martinxxxxx@gmail.com" for innloggingen på bilen, men i bilen får jeg bare skrevet "Martinxxxxxx", så er det ikke plass til flere bokstaver, dermed kan jeg ikke bruke e-posten min som innlogging, og dette virker rart, dermed føler jeg at det er noe rart her?
VIN-nummer stemmer, har trippeltsjekket (flere ganger) at innloggingspassord og mail stemmer på nissanconnect og you+nissan fungerer. Hvorfor fungerer det ikke i bilen? Har vært hos forhandler i dag tidlig og aktivert SIM-kort og jeg har definitivt internett-tilgang.
Det kan informeres om at bilen er importert fra tyskland, om det er relevant. Dette gjelder altså ELXXXXX. (Dette begynner å bli svært frustrerende, og etter å ha betalt omtrent kr 1500,- forventet jeg at dette skulle være enkelt å ordne."
*X erstatter relativt sensitiv informasjon

Edit: Obs! Jeg ser at bildet ikke kom med, dermed manglet dette innlegget substans. Beklager eventuell forvirring. Legger bildet i vedlegg.

sjossang

Mener å huske at brukernavnet mitt var "sjossang" i gamle Carwings. Når tjenesten ble oppdatert til You+Nissan så gikk vi over til e-postadresse.

Klarer du å logge deg på You+Nissan-siden med ditt brukernavn og passord? https://youplus.nissan.no

Når du går inn i Min Garasje og så videre til Din bil, så kan du chatte/ringe med en representant for Nissan - de skal klare å hjelpe deg med din nye konto :)
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

bob-bob

#2
Sitat fra: Martinio på torsdag 13. oktober 2016, klokken 20:54
Hei, alle sammen! Jeg har hatt en Leaf i omtrent 8 måneder nå, og i det jeg tok service i dag slengte jeg på denne aktiveringen av Carwings/NissanConnect. Får det ikke til, forsøkt masse og lenge. Teksten vedlagt under sendte jeg til kundeservice nettopp, og håper selvsagt at de kan finne en løsning. Ettersom jeg har sett tidligere poster (har søkt google rundt og opp-ned for å finne løsning uten hell) hvor kunderservice og IT ikke har klart å løse dette problemet, forsøker jeg å fiske her etter hell. Tusen takk for at dere tar dere tid til å forsøke å hjelpe en stakkars og svært utålmodig, samt frustrert sjel.

"Jeg har prøvd ALT. Vennligst oppklar og forklar, takk.. :)

Jeg kan også nevne at jeg er litt skeptisk til innloggingen. Det står på e-post etter aktivering (lenge siden) og på nettsidene at jeg skal bruke "martinxxxxx@gmail.com" for innloggingen på bilen, men i bilen får jeg bare skrevet "Martinxxxxxx", så er det ikke plass til flere bokstaver, dermed kan jeg ikke bruke e-posten min som innlogging, og dette virker rart, dermed føler jeg at det er noe rart her?
VIN-nummer stemmer, har trippeltsjekket (flere ganger) at innloggingspassord og mail stemmer på nissanconnect og you+nissan fungerer. Hvorfor fungerer det ikke i bilen? Har vært hos forhandler i dag tidlig og aktivert SIM-kort og jeg har definitivt internett-tilgang.
Det kan informeres om at bilen er importert fra tyskland, om det er relevant. Dette gjelder altså ELXXXXX. (Dette begynner å bli svært frustrerende, og etter å ha betalt omtrent kr 1500,- forventet jeg at dette skulle være enkelt å ordne."
*X erstatter relativt sensitiv informasjon

Edit: Obs! Jeg ser at bildet ikke kom med, dermed manglet dette innlegget substans. Beklager eventuell forvirring. Legger bildet i vedlegg.
Jeg går ut fra at du har en 8 måneder ggammel bil da.
Du skal ikke bruke Nissan Connect i bilen din , det er en feil i den første brukermanualen til 2016 modellene.
Det du skal bruke , er påloggingen som du har laget her , hvor du faktisk har konto med den epostadressen du beskriver :
https://youplus.nissan.no/NO/no/YouPlus.html

Eksempel inne på siden hvor du må registrere chassisnummer:
MIN BILPROFIL

Si hei til bilen din. Du finner flere detaljer og informasjon her.

Opplysninger om bilen
 
CHASSISNUMMER SJNFAAZE0----------
MODELL LEAF
MOTORE LMOTOR
KAROSSERISTIL FLERBRUKSBIL
ANTALL DØRER 4 DØRER
GIRTYPE-
HISTORIKK
NYBIL

Etter at bil er registrert mot chassisnummer her inne , så vil bilen din selv klare å kople seg opp mot carwings. Konto som angis inne i bilens display brukes ikke i Norge fra og med årets modell.
NB ! Det er altså IKKE nødvendig å lage noen konto i bilen på 2016 modellen . ( På den gamle bilen før 2016 la man inn navnet foran @ tegnet i eposten som brukernavn i selve bilen , der måtte du registrere konto i bilens system også )

Du skal kun be bilen kople seg opp , carwings forstår at bilen har en konto hos nissan med ditt chassisnummer registrert inne hos dem og vips du er inne.
"Nissan Connect" som brukes på en masse andre modeller virker IKKE på Leaf i Norge , så du kan ikke legge opp dine egne ikoner fra telefon osv , det funker ikke på Leaf som sagt.

Regner med at kundeservice hjelper deg , jeg var nemlig temmelig frustrert selv etter bytte fra 2013 modell til 2016  modell- med forskjellige registreringer , og 2 forskjellige carwings utgaver.

Nissan Connect problematikken gjorde ikke saken bedre , til et lyst hode kom på at denne ikke skulle brukes på Leaf selv om det sto i håndboken.

Appen du skal bruke på telefon heter forøvrig NissanConnect EV , for å gjøre forvirringen komplett.

Martinio

Takk for god og oppklarende informasjon! Kundeservice fikk "aktivert simkort" og opplyste også om hvordan finne Bruker-ID som ikke var selve e-postadressen som det har stått forskjellige steder. Enig at dette er et forvirrende opplegg..

Det var rart at SIMkort ikke hadde blitt aktivert når jeg betalte kr 1500,- for å få altivert carwings.. Alt i alt, EV OG EVA appene fungerer nå, skal faktisk forholde meg til EVA (en tredjepart app) som virker bedre enn Nissan's egen app.

Det ser ikke ut som Nissan legger mye arbeid i å rette opp disse tingene, eller feilinformasjon og i appen selv. :-

Burg

Hei
  Jeg har ikke carwings, og savner det ikke. Har hatt min 2015-modell et halvt år og er veldig fornøyd:)
Hva skal man med carwings?
Batteriets tilstand utvikler seg som det må, og garasjen min er varm og god:)

Martinio

Jo, det kan jeg fortelle deg: Om du har en varm og fin garasje, vil du har tilnærmet null (null) bruk for Carwings så lenge du står parkert i den. ;-)

Nytten av å ha det for oss uten garasje og som parkerer på kalde steder viser seg tydelig om vinteren. Det å kunne trykke på varmen på mobilen på morgenkvisten (framfor å løpe ut og slå det på) og komme ut i god og varm bil, uten is på rutene, er svært komfortabelt.
Det skal sies at det også er mulig å trykke inn tidspunkt for når klimaanlegget (varmen) skal automatisk slåes på, eksempelvis hver dag kl 07:30, men for oss studenter og andre som har veldig urutinert hverdag er det svært unødvendig mye rot og stress, samt kjipt tidsbruk. :-)

Hempe

Sitat fra: Burg på fredag 14. oktober 2016, klokken 23:00
Hva skal man med carwings?

Tja... Står bilen godt og varmt både hjemme, på jobb og i et parkeringshus når man er i butikken, samt at man i løpet av dagen ikke har behov for lading - at man har en svært forutsigbar hverdag - så går det sikkert like fint å ikke ha carwings.
Men. Her i gården er ikke dagene like året gjennom. Det jobbes til ulike tider og garasjen er ikke oppvarmet.
Vi bruker telefonen til å enten sette timer på varme eller slå den på når behovet mer eller mindre plutselig oppstår, f.eks. ved en tur på butikken, før vi kommer UT av butikken, henting eller levering av barn - ting som ikke er planlagt.
"Husket du å sette bilen på lading?" - Sjekker på telefonen.
Sist uke på IKEA så holdt jeg øye med ladingen så vi tuslet ut igjen når bilen hadde fått ladet nok.
Kort sagt: Hadde jeg hatt Leaf uten denne muligheten hadde det vært et konstant irritasjonsmoment all den tid jeg hadde visst at muligheten faktisk lå der.
Den betyr altså MYE for den totale opplevelsen :)
- 2015 Nissan Leaf Nordic Edition -

sylwester

Ja. Jeg vil si appen,  selv om den er treg og unge alltid virker, er nødvendig for å få full utnyttelse av min bil.

Både app og skjerm i elbilene jeg har sett hittil ville fått Jobs til å grine. Tydelig at intuitiv UI ikke er en del av utviklingen av elbilene.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA