Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sølv facelift

Startet av bertin, fredag 09. september 2016, klokken 10:34

« forrige - neste »

bertin

Veldig fornuftig det Øyvind.h skriver.

Jeg har en "ny" 70D(75) som jeg lader med 5A (5km/t) hver natt/når ikke bilen er i bruk med lade grense 70%-80%. Kjører den sjelden ned under 40% SOC. Jeg har egentlig funnet ut det holder med en 60D til mitt bruk.


alda

Sitat fra: bertin på torsdag 22. september 2016, klokken 10:22
Veldig fornuftig det Øyvind.h skriver.

Jeg har en "ny" 70D(75) som jeg lader med 5A (5km/t) hver natt/når ikke bilen er i bruk med lade grense 70%-80%. Kjører den sjelden ned under 40% SOC. Jeg har egentlig funnet ut det holder med en 60D til mitt bruk.

Hvordan justerer man amperestyrken man lader med? Må gjøres i bilen (og ikke i app'en ser det ut til)?
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

bertin

Det er riktig du må justere fra bilen. Går ikke fra Tesla app i dag. Tror det finnes muligheter for å kontrollerer fra 3parts web sider/applikasjoner.

alda

Kjørte innnom SC-stasjonen i Porgrunn i går kveld på vei hjem til Oslo for å teste ut Supercharger-lading for første gang. Trengte egentlig ikke å lade da jeg startet med "full tank", men tenkte det kunne være interessant å se på ladehastigheten ved lading over 80 % (hadde 85 % da jeg starte å lade).
Bra fart som synes, 193 km/h ved ca. 92 %.
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Muffinman

km/t blir gjennomsnittsverdi for hele ladesesjonen. Prøv heller kW-visning, da får du øyeblikksverdier.

alda

OK, tror ikke det har så mye å si i dette tilfelle da jeg kun ladet i ca. 10 minutter, og fra 85 %. Farten på bildet var for øvrig akkurat før jeg slo av ladingen, og da hadde den økt litt i løpet av noen minutter...

Men takk for info, skal sjekke ut hvor/hvordan jeg får kw-visning.
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

TomHenden

Noen andre som opplever dårligere maks hadtighet på sc for tiden? Kommer ikke opp i mer enn 97/98 kW med den nye 75D. Den ligger på 96 kW veldig lenge, og gikk først opp til 97-98 når jeg hadde 45% på batteriet. Range mode er off. Batteriet er ikke kaldt, (har kjørt fra Fredrikstad og lader nå på alvdal). Fikk ikke mer futt på nebbenes eller elverum heller forøvrig.

Opplevelsen med sc på den nye bilen er helt annerledes enn S85 og 70D jeg har hatt tidligere i alle fall.
Levert: Model S 85 - 14.06.14 (Solgt, kjørt 40000km)
Levert: Model S 70D - 22.10.15 (Solgt, kjørt 13500km)
Bestilt: Model S 75D - Ferdig Produsert 11.07.16 - Levert 20.09.16

N00b

97/98 på 45% er dritbra! 

På min classic S85 er jeg nede i 78-79 kwh da.  Det batteriet har vel omtrent samme kapasitet som et nytt 75 batteri, min måler 75.1 utnyttbart nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA